محققان اصفهانی موفق به طراحی سامانه رایانش ابری شدند

یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به راه‌اندازی سامانه خدمات رایانش ابری ساینا کلود شد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان شرکت پردازش هوشمند ساینا در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال‌های اخیر رایانش ابری (Cloud Computing) به یک فناوری مهم در حوزه‌ فناوری اطلاعات تبدیل شده است. به همین دلیل متخصصان این حوزه بر این باورند که رایانش ابری، روش پردازش فرآیندها را در حوزه‌ فناوری اطلاعات دگرگون خواهد کرد.

مرتضی پارسا اردکانی با بیان اینکه محققان اصفهانی موفق شده اند برای اولین بار سیستمی در سطح حرفه ای ارایه دهند، افزود: این سامانه به آدرس www.sainacloud.ir به‌عنوان یکی از اولین سامانه‌های رایانش ابری یکپارچه در مراکز داده داخلی و خارجی قابل دسترسی است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی فناوری رایانش ابری (Cloud Computing) تسهیل دسترسی به حجم عظیمی از منابع محاسباتی به‌ صورت مجازی‌سازی است، تصریح کرد: شرکت پردازش هوشمند ساینا با راه‌اندازی این پروژه به متخصصان حوزه فناوری اطلاعات این امکان را می‌دهد تا با آخرین فناوری روز دنیا بر روی پلتفرم OpenStack، میزبانی سیستم‌های اطلاعاتی، سرورهای نرم‌افزاری، پردازش‌ها، داده‌های رایانه‌ای و... خود را به سامانه ابری ساینا کلود بسپارند.

پارسا اردکانی تاکید کرد: در ساخت این سامانه از به روزترین تکنولوژی دنیا استفاده شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این سامانه با کاهش هزینه و افزایش بهره وری کمک بزرگی به کاربران است، افزود: هزینه استفاده از خدمات رایانش ابری«پرداخت به ازای استفاده از منابع» است که صرفه‌جویی اقتصادی بسیار زیادی برای کاربران آن به ارمغان می‌آورد. در واقع کاربران تنها به همان میزان استفاده از منابع ابری به صورت ساعتی هزینه پرداخت می کنند.

به گزارش ایمنا، شرکت پردازش هوشمند ساینا از سال ۱۳۹۰ در مرکز رشد تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر شد و در حال حاضر در پارک علم و فناوری شیخ‌بهایی این شهرک استقرار دارد.

کد خبر 335340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.