نیروهای متخصص فنی حرفه‌ای و کاردانش اصفهان مجوز استخدام ندارند

رییس اداره طرح و برنامه آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون برای هیچ نیروی متخصص در فنی حرفه‌ای و کار دانش مجوز استخدام صادر نشده است، گفت:  ۲۷۶ نیروی مرد متخصص در اصفهان در این زمینه داریم ولی تاکنون حتی یک نفر از آنها استخدام نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عابدی عصر امروز (یکشنبه ) درشورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان که با حضور فرماندار این شهرستان برگزار شد بابیان اینکه کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش موضوعی تکرای اما مهم و چالش برانگیز است، اظهار کرد: استان اصفهان جزو سه استان پربحران در این زمینه است و بر این اساس شهر اصفهان در این استان بیشترین کمبود را در این زمینه دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه بر اساس نظام شش، شش، سه که در سال‌های ۹۱ و ۹۲ در اصفهان ارایه شد نتایج نامطلوبی در زمینه نیروی انسانی ایجاد شد، اضافه کرد: این نظام نیازمند زیرساختی مناسب بود که به دلیل نبود آن نتایج نامطلوبی در زمینه نیروی انسانی در استان ایجاد شد.

رییس اداره طرح و برنامه آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه هم اکنون ۵۱۷۰۰ پرسنل در اداره کل اموزش و پرورش استان وجود دارد که ۱۸ هزار و ۱۴۰ نفر در شهرستان اصفهان مشغول به خدمت هستند، افزود: همچنین اکنون ۲۰۰۰ نیرو در آموزش و پرورش مشغول به کار غیررسمی هستند ولی قابلیت آموزش مهارت و تخصص به آنها را نداریم.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش استان ناچار است به سمت طرح خرید خدمات آموزشی برود و این نیازمند حمایت مسئولان استان است، اضافه کرد: اکنون ۱۳۵۵ نیروی انسانی در اصفهان کم داریم و هیچ تدبیری برای جبران آنها اندیشیده نشده است.

عابدی با بیان اینکه آموزش و پرورش ناحیه پنج اصفهان در حال حاضر دچار بیشترین بحران کمبود نیرو است، افزود: اگر فکری به حال استخدام نیروهای جدید نشود همه پیش‌بینی‌های آموزشی آموزش و پرورش با مشکل مواجه می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از سیاستهای ما درصورت کسب مجوز به کارگیری نیروهای تازه استخدام در شهر اصفهان است.

رییس اداره طرح و برنامه آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون برای هیچ نیروی متخصص در فنی حرفه‌ای و کاردانش مجوز استخدام صادر نشده است، اضافه کرد:  ۲۷۶ نیروی مرد متخصص در اصفهان در این زمینه داریم ولی تاکنون حتی یک نفر از آنها استخدام نشده است.

کد خبر 335316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.