توسعه ورزش‌های روستایی سرآغاز تحولی نوین

لنجان-رییس هیئت ورزش‌های روستایی و بومی محلی شهرستان لنجان گفت: توسعه ورزش‌های روستایی سرآغاز تحولی نوین در بخش‌های مختلف ورزش به شمار می آید.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، امیرحسین صمدانی در آیین اختتامیه مسابقات والیبال روستایی شهرستان لنجان(جام شهدای لنجان) اظهار کرد: ورزش مهم ترین عامل در بُعد افزایش نشاط اجتماعی و مقابله با انحراف‌های اجتماعی است و در این میان با توجه به اهمیت موضوع باید به تقویت ورزش روستایی نگاه ویژه داشت.

وی با بیان اینکه جوان روستایی محور فعالیت‌های فرهنگی ورزشی در روستا است، افزود: ما براین باوریم که ورزش در روستاها باید به شکلی اصولی و هدفمند پیگیری شود چراکه در روستاها استعدادها و ظرفیت‌های نهفته فراوانی وجود دارد که نیازمند توجه هستند.

رییس هیئت ورزش‌های روستایی و بومی محلی شهرستان لنجان توسعه ورزش‌های روستایی را سرآغاز تحولی نوین در بخش‌های مختلف ورزش دانست و تصریح کرد: فراهم کردن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری یکی از راه‌های توسعه ورزش در روستاهاست از سوی دیگر برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، ورزشی باعث توسعه ورزش و مشارکت مردمی در روستاها می‌شود که امروز در روستاهای شهرستان لنجان مورد توجه قرار گرفته که البته باید در این زمینه برنامه‌ریزی مدونی داشت.

وی ادامه داد: در هنگام برگزاری جشنواره‌ها و المپیادها و مسابقات باید بکوشیم تا تفریحات سالم را در جامعه روستایی و عشایری معرفی کنیم و آن ها را گسترش دهیم و باید کار را در روستا به دست خود آنان سپرد که تیم‌های ورزشی را تشکیل و کارهای فرهنگی را برنامه‌ریزی کنند تا به نحو احسن و جهادی این گونه مراسم‌ها انجام پذیرد.

صمدانی اضافه کرد: این دوره از مسابقات ارزش معنوی بسیاری داشت و باعث شد جوانان روستایی در کنار رقابت؛ رفاقت کرده و در طول این یک‌ماه و در کنار هم فعالیت‌های هدفمند و گروهی را تمرین کنند و به زیبایی پتانسیل‌های خود را در امر ورزش به همگان ثابت کنند.

گفتنی است، در مسابقات والیبال روستایی شهرستان لنجان(جام شهدای  لنجان) تیم‌های چم طاق، کچوییه و کرچگان حائز مقام‌های اول تا سوم شدند و تیم کلیشادرخ کاپ اخلاق این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد.

کد خبر 335181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.