دوره آموزشی مدیریت پیش‌بیمارستانی بیماران ترومایی برگزار شد

مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی استان اصفهان گفت: دوره آموزشی مدیریت پیش بیمارستانی بیماران ترومایی (phtm) برای نخستین بار در اصفهان برگزار شد.

غفور راستین در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون این دوره آموزشی اظهار کرد: دوره آموزشی مدیریت پیش بیمارستانی بیماران ترومایی، دوره ای دو روزه است که با استانداردهای کشوری که وزارت بهداشت تعیین کرده به صورت تئوری و عملی ویژه پرسنل  فوریت های پزشکی برگزار می شود.

وی افزود: این دوره برای نخستین بار در اصفهان با حضور ۲۴ نفر شرکت کننده از قطب مرکزی کشور شامل  استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد در روزهای ۲۶ و ۲۷ دی ماه با حضور اعضای هیات علمی گروه طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و نظارت مستقیم سازمان اورژانس کشور برگزار شد.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان، هدف از برگزاری این دوره را ارتقای سطح دانش و عملکرد پرسنل اورژانس ۱۱۵ در زمینه مراقبت استاندارد از بیمار ترومایی دانست و تصریح کرد: در این دوره، در ابتدا مطالب تئوری پیرامون مباحث تروما به شرکت کنندگان ارائه شد و سپس  چهار کارگاه عملی به صورت گروه های شش نفره با سناریوهای استاندارد در زمینه مهارتهای مراقبت از بیمار ترومایی به شرکت کنندگان ارائه شد.

راستین خاطرنشان کرد: در پایان این دوره، یک آزمون نهایی در قالب آزمون کتبی و مهارتی برگزار شد و به افرادی که حدنصاب نمره قبولی را کسب کردند، گواهی پایان دوره اعطا شد.

کد خبر 335141

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.