ارایه خدمات گردشگری اصفهان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: نماد کاخ عالیقاپو در یازدهمین نمایشگاه ملی گردشگری ایران برپا می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ فریدون الهیاری با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه اصفهان از مراکز منحصر به فرد گردشگری کشور به شمار رفته و دارای ظرفیت ها و توانمندی های فراوانی در این حوزه است، امسال با رویکردی نوین و متفاوت در نمایشگاه ملی گردشگری ایران شرکت حضور داریم. فعالان گردشگری استان اصفهان در غرفه ای به وسعت ۱۵۰ متر در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به عزم عمومی ایجاد شده در استان اصفهان در راستای توسعه گردشگری تاکید کرد: امسال موفق شده ایم تا با جلب همکاری نهادهای ذی ربط به ویژه شهرداری اصفهان و شهرداری های سایر شهرهای استان به ویژه شهرداری اردستان، و همچنین با حضور گسترده فعالان گردشگری استان غرفه ای به صورت جزیره ایجاد نماییم که در آن ماکت بزرگ کاخ عالیقاپو برپا خواهد شد، لذا این غرفه در نهایت به نمادی باشکوه از میراث گران سنگ تاریخی تبدیل شده که در آن توانمندی های اصفهان در حوزه صنایع دستی به عنوان دومین شهر جهانی صنایع دستی و همچنین بسته های توسعه کمی و کیفی گردشگری به علاقه مندان به حوزه گردشگری ارایه می شود.

ارایه خدمات گردشگری اصفهان در ۲۵ حوزه

همچنین مسئول حوزه بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان گفت: در این نمایشگاه با جلب مشارکت نهادهای ذی ربط به ویژه شهرداری اصفهان و با حضور فعالان گردشگری استان، خدمات گردشگری اصفهان در ۲۵ حوزه به فعالان گردشگری کشور ارایه می شود که از آن جمله می توان به رونمایی از سامانه جدید هوشمند خدمات مسافریار، معرفی ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری ۲۴ شهرستان استان، ارایه محصولات تبلیغی استان اعم از نرم افزارهای گردشگری – بروشور و کارت پستال و معرفی مسیرهای گردشگری طبیعی، فرهنگی و مذهبی استان اشاره کرد.

کوروش وکیلی افزود: رونمایی و معرفی طرح اطلس غذاهای سنتی استان اصفهان، معرفی آداب و رسوم گردشگری عشایری استان، معرفی برندهای گیاهی و محصولات مرکبات استان در حوزه گردشگری روستایی و معرفی سوغات اصفهان از دیگر فعالیت های غرفه اصفهان خواهد بود.

وی با اشاره به حوزه گردشگری الکترونیک گفت: در این نمایشگاه بخشی را جهت بازدید مجازی از بناهای تاریخی، ارایه تصاویر سه بعدی و معرفی اپلیکیشن های گردشگری قابل نصب بر روی تلفن های همراه اختصاص داده ایم.

وی ادامه داد: با توجه به انتخاب اصفهان به عنوان دومین شهر جهانی صنایع دستی انواع محصولات صنایع دستی که به ثبت ملی رسیده و همچنین آثاری که نشان مهر اصالت یونسکو را دریافت کرده اند به گردشگران معرفی می شود.

وکیلی در پایان به سایر فعالیت های غرفه اصفهان در این نمایشگاه اشاره و بیان کرد: در این نمایشگاه دستاوردهای اداره کل میراث فرهنگی استان در حوزه اقامتگاه بومگردی (به عنوان دارند رتبه برتر کشور در این حوزه) و همچنین فعالیت های آموزش گردشگری، دستاوردهای گردشگری طبیعت در بخش های مختلف استان و کارآفرینان حوزه گردشگری معرفی خواهند شد.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته از تاریخ سوم الی ششم بهمن ماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

کد خبر 334745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.