عملیات ساخت زمین اختصاصی کریکت اصفهان آغاز شد

دبیر هیأت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان از آغاز عملیات اجرایی ساخت زمین اختصاصی رشته کریکت در مجموعه ورزشی نقش‌جهان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی هیأت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان، محمدرضا غزنوی در مورد این پروژه گفت: عملیات عمرانی انجام شده بر روی این زمین شامل تسطیح، نقشه‌برداری، گودبرداری، زیرسازی و بتون‌ریزی بوده است.

به گفته وی این زمین ابعاد ۲۰۰ در ۲۰۰ متر دارد و تاکنون حدود ۲۰ میلیون تومان از طرف هیأت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان برای احداث آن هزینه شده است.

دبیر هیأت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان خاطرنشان کرد: قرار است پس از ارائه گزارش‌های فنی از آغاز عملیات اجرایی این مجموعه به فدراسیون جهانی کریکت، بخشی از هزینه‌های عملیات تکمیلی آن شامل کاشت چمن، ساخت سالن، رختکن، سرویس بهداشتی و سکوی تماشاچیان توسط فدراسیون جهانی تأمین شود.

زمین اختصاصی کریکت اصفهان مهر پارسال در جریان سفر «سیدمحبوب علی شاه» عضو بلند پایه فدراسیون جهانی این رشته به ایران از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان استان در اختیار هیأت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان قرار گرفت.

وی که به منظور بازدید از زمین‌های کریکت در ایران و بررسی راه‌های گسترش این ورزش در کشور و تعامل بیشتر با فدراسیون به ایران آمده بود، در نشست با مسئولان رشته کریکت استان اصفهان گفت: زمین‌های کریکت موجود در ایران از نظر وسعت و موقعیت شرایط خوبی دارد، منتهی برای زیرسازی و استانداردسازی آنها باید اقدامات اساسی صورت پذیرد.

این مدرس و محقق بین‌المللی کریکت درباره زمین کریکت اصفهان نیز گفت: این زمین می‌تواند در حد استانداردهای جهانی ساخته و حتی این شهر به عنوان آکادمی تخصصی کریکت در ایران مطرح شود.

کریکت در بیش از ۱۰۰ کشور جهان بازی می‌شود و یکی از محبوب‌ترین رشته‌ها در کشورهای هند، بنگلادش، نپال، افغانستان، پاکستان، امارات عربی متحده، سریلانکا، استرالیا، انگلستان و نیوزلند است.

این رشته به صورت گروهی در زمین چمن دایره‌ای یا بیضی با شعاع میانگین ۷۵ متر، میان دو تیم ۱۱ نفره بازی می‌شود. در مرکز زمین کریکت، یک محوطه خاکی متراکم شده به طول ۲۰.۱۲ متر وجود دارد.

توپ کریکت دارای محیطی حدود ۲۲.۴ تا ۲۲.۹ سانتیمتر است و ۱۵۵.۹ تا ۱۶۳ گرم وزن دارد و سطح آن از چرم و مرکز آن از چوب پنبه پیچیده شده در نخ پُر شده است.

چوبی که با آن به توپ ضربه می‌زنند بت نام دارد و بیشترین طول آن ۹۶.۵ سانتیمتر و عرض آن در پهن‌ترین بخش ۱۰.۸ سانتیمتر و وزن آن از ۱ تا ۱.۴ کیلوگرم است.

این رشته در ایران از زیر مجموعه‌های فدراسیون انجمن‌های ورزشی محسوب می‌شود.

کد خبر 334546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.