آخرین خبرها از نفتکش حادثه دیده ایرانی در چین

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به آغاز مجدد عملیات اطفا حریق از صبح امروز توسط کشتی های چینی، آخرین وضعیت، اقدامات و تلاش ها برای اطفا آتش و نجات جان دریانوردان را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا سیروس کیان ارثی با بیان این که پس از غروب آفتاب به وقت محلی، چینی ها عملیات نجات را متوقف کرده بودند گفت: کشتی های مستقر در منطقه صبح امروز، همگی درگیر عملیات شده و مهار آتش را مهار شروع کردند.

وی با بیان اینکه روز گذشته چهار شناور درگیر مهار آتش بودند، گفت: شناور ژاپنی نیز که پنجشنبه شب به منطقه رسید کار خود را آغاز کرده است. هنوز میزان زیادی از محموله میعانات گازی باقی مانده است و همچنان آتش ادامه دارد، اما خوشبختانه امروز شرایط بهتر است و شعله ها کاهش یافته اند.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در مورد امکان مهار آتش در روز شنبه، گفت: هر احتمالی وجود دارد اما امیدواریم عملیات امروز به خاموش شدن آتش منجر شود تا تیم نجات بتواند وارد کشتی شود.
او گفت: از همه امکانات برای مهار آتش و تعیین تکلیف سرنشینان استفاده می شود.

وی با اشاره به نشست روز گذشته خود با معاون نخست وزیر چین و همچنین وزیر حمل و نقل چین به صورت ویدیو کنفرانسی در شانگهای، گفت: معاون نخست وزیر چین هم دستورات مهمی را صادر کرده است تا نهادهای مرتبط امکانات لازم برای امداد و نجات را فراهم کنند.

کیان ارثی افزود: امروز شرایط بهتر شده و چند نفر از نیروهای متخصص شرکت ملی نفتکش هم از ۲ روز پیش توانستند در مرکز عملیات مهار آتش در چین حضور داشته باشند. حضور نیروهای متخصص ایرانی در مرکز مدیریت حادثه و کمیته بحران چین، می تواند شرایط را بهتر کرده و باعث اطمینان بخشی برای مردم شود.

وی افزود: به دلیل این که جریان باد به صورتی است که نفتکش را به سوی آبهای ژاپن منتقل کرده است کشتی های آتشخوار ژاپنی را نیز وارد عملیات کردیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت: تیم تخصصی جستجو و نجات ایرانی به منظور کمک به تیم عملیات امداد و نجات حادثه دیده سانچی ایران نیز روز گذشته وارد شانگهای شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 334508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.