یاد شهدا زنده کننده دلها است

امام جمعه ورنامخواست-گفت: ۲۹ دی ماه روز حماسه و ایثار شهرستان لنجان نامگذاری شده است چراکه در این رو شهرستان لنجان شاهد تشییع ۴۵ شهید والا مقام عملیات کربلای ۵ از جمله سردار شهید محمدعلی شاهمرادی در سال ۱۳۶۵ بر روی دستان مردم این شهرستان بود

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام زارعی در یادواره سردار شهید محمدعلی شاهمرادی با بیان اینکه یاد شهدا زنده کننده دلهاست، اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و اگر تلاش می‌کنیم یاد شهدا را زنده نگهداریم به دلیل آن است، که دلهایمان در لابلای دنیای مادی رنگ و بوی مرگ نگیرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند: شهید، چیز عظیم و حقیقت شگفت آوری است، ما چون به مشاهده شهدا عادت کرده ایم و گذشت ها و ایثارها و عظمت ها و وصایا و راهی که آنها را به شهادت رساند، زیاد دیده ایم، عظمت این حقیقت نورانی و بهشتی برایمان مخفی میماند؛ مثل عظمت خورشید و آفتاب که از شدّت ظهور، برای کسانی که دائم در آفتابند، مخفی می‌ماند از این رو برگزاری یادواره سردار شهید محمدعلی شاهمرادی برای آن است، تا این آیین دلهایمان را زنده کند.

امام جمعه ورنامخواست تصریح کرد: امروز ما موظفیم با برگزاری اینگونه مراسمات اجازه ندهیم غبار فراموشی بر روی یاد و خاطره‌ شهدا بنشیند چراکه یکی از اهداف دشمنان ایران اسلامی تحریف فرهنگ ایثار و شهادت است و این مهم وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت ما موظفیم با برگزاری یادواره شهدا، حق شهدا به درستی ادا شود و یکی از مهمترین اهداف برگزاری یادواره شهدا توجه به محتوای با ارزش است.

زارعی با اشاره به اینکه شهدا مثل حقایق قرآن زنده‌اند، عنوان کرد: خداوند متعال در آیه ۱۶۹ آ ل عمران می‌فرماید:

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءُ عند ربهم یرزقون،  گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شده‌اند، مردگانی هستند، بلکه آنان زنده و در بارگاه پروردگارشان بهره مندند از این رو باید گفت شهدا همواره زنده هستند و آنان از آنچه خداوند به آنهاارزانی کرده است خوشحال وشادمانند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان ایران اسلامی در جنگ نرم هجمه فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده‌اند و بهترین سلاح برای مقابله با هجمه عظیم فرهنگی دشمن اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت است، و برگزاری یادواره‌های شهدا از اقدام‌های موثر در راستای ترویج فرهنگ ایثار به شمار می‌آید.

امام جمعه ورنامخواست ۲۹ دی را روز سربلندی مردم شهرستان لنجان در آزمون بزرگ الهی دانست و گفت: ۲۹ دی ماه روز حماسه و ایثار شهرستان لنجان نامگذاری شده است چراکه در این رو شهرستان لنجان شاهد تشییع ۴۵ شهید والا مقام عملیات کربلای ۵ از جمله سردار شهید محمدعلی شاهمرادی در سال ۱۳۶۵ بر روی دستان مردم این شهرستان بود.

وی تصریح کرد: امروز باید با حفظ این افتخارات بزرگ و انتقال آن به نسل جوان، آنها را در برابر هجمه‌های بی‌امان دشمنان اسلام ناب محمدی، بیمه کرد.

کد خبر 334411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.