عملیات کربلای پنج مدیون حضور ۸۵ درصدی بسیجیان بود

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: پیروزی در عملیات کربلای پنج مدیون حضور ۸۵ درصدی بسیجیانی بود که امروز فرزندانشان با بصیرت و روشن بینی در صف حامیان و یاوران انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار سرتیپ علی فضلی ظهر امروز -پنجشنبه - ۲۱ دی ماه با حضور در مراسم سالگرد شهادت شهید احمد کاظمی و شهدای عرفه و همچنین مراسم هفتمین روز از شهادت "سجاد شاه سنایی"، که در آشوب های اخیر ناجوانمردانه هدف شلیک گلوله اسلحه شکاری آشوبگران مسلح گرفت و به شهادت رسید، در خیمه گلستان شهدا اصفهان، با بیان این مطلب گفت: امروز درود و سلام فراوان می فرستیم بر روح پاک و طیبه رهبر کبیر انقلاب امام نور و روشنایی، حضرت امام خمینی(ره) و همچنین بر ارواح طیبه شهدای انقلاب اسلامی، شهدای هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی و شهدایی که امروز با دفاع از دین خدا تامین کننده امنیت و عزت امت اسلام هستند.

وی به نقل بخشی از خاطرات خود از عملیات کربلای پنج در جبهه های جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: وقتی ۳۱ سال قبل در چنین ایامی فرزندان دلبند شما عملیات کربلای پنج را آغاز کردند، قبل از آن در عملیات کربلای چهار شکست خورده بودیم. برای عملیات کربلای چهار قریب به شش ماه کار شناسایی و آماده سازی انجام شده بود، اما در کمتر از شش ساعت از آغاز عملیات کربلای چهار در عبور از رودخانه اروند با شکست مواجه شده و ناگزیر دست خالی به خطوط قبلی بازگشتیم و در پایان قریب به ۱۰ هزار مصدوم و مجروح شیمیایی و شهید از یگان های مختلف تقدیم اسلام شد.

وی ادامه داد: پس از آن طی سه شبانه روز جلسات مختلفی برگزار شد و دلایل این شکست مورد بررسی قرار گرفت. این شکست ابتدای کار بود، چون امام عظیم الشان فرمودند ما از باب ادای دین و وظیفه به جبهه آمده ایم. شکست و پیروزی برای ما پیروزی بود چون به وظیفه مان عمل کرده بودیم. قرار بر این شد عملیات دیگری انجام شود و به همین جهت ارزیابی های مختلفی برای این عملیات انجام گرفت.

فضلی با اشاره به جزییات آماده سازی سپاه رزمندگان برای رویارویی با دشمن در عملیات کربلای پنج عنوان کرد: باید از مسافت و موانع بسیار زیادی عبور می کردیم تا بتوانیم به شهرک و کانال دوئیجی نزدیک شویم، به همین دلیل هیچ فرمانده ای اعلام آمادگی نکرد. تمامی جبهه ها مورد ارزیابی قرار گرفت و بعد از سه شبانه روز به یکباره ندای امام از جماران به گوش رسید که فرمودند فرزندان عزیز من، عملیات بعدی را انجام بدهید. این خبر در جلسه منتشر شد در حالیکه سردار سرلشگر شهید حسین خرازی و شهید شفیع زاده فرمانده توپخانه نیروی زمینی سپاه هم نشسته بودند، همه فرماندهان اعلام آمادگی کردند و تصمیم به انجام عملیات گرفته شد. ما جناح چپ عملیات شدیم و توفیق خادمی رزمندگان عزیز این لشگر نصیب من شد.

وی ادامه داد: آزمون بسیار دشوار و بزرگی برپا شده بود، امکان دسترسی به عقبه دشمن وجود نداشت و ناچار بودیم چشم در چشم دشمن بجنگیم، شب هشتم تا نوزدهم دی ماه رزمندگان عملیات برای شناسایی عازم منطقه شلمچه شدند و بعد از آنچه تعریف کردند معلوم شد که خدا نظر و لطف بسیاری به آنها عنایت فرموده بود و در آن لحظات موفق شده بودند که عملیات شناسایی را با موفقیت بسیار عجیب و غیرقابل باوری به انجام برسانند. آنها راحت تر از آنچه همه گمان می کردند به دژ شلمچه رسیده بودند. شهید کیان پور وقتی تعجب و حیرت ما را دید گفت اگر بگویم خودم در این عملیات بوده و در دژ شلمچه حضور پیدا کردم باور می کنید؟

رزمنده عملیات کربلای پنج با تاکید بر اینکه روحیه مثبت بسیار عجیب و شگفت انگیزی در میان رزمندگان ایجاد شده بود، اظهار کرد: تمامی گردان ها دل به فرمان حضرت امام سپرده بودند و خود را برای حضور در عملیات کربلای پنج آماده می کردند. بیش از ۱۰ هزار رزمنده در میدان مراسم صبحگاه آماده شده و وقتی به آنها گفته شد که هر کسی آمادگی ندارد می تواند از حضور در عملیات انصراف بدهد، صف در صف در مقابل ما ایستاده بودند و آمادگی خود را نشان می دادند. قسم به خون مقدس همه این شهدا حتی یک نفر هم از صف آنها جدا نشد و همه بر عهد و میثاقشان با امام ایستاده بودند. مشت نمونه خروار است و همه رزمنده ها اینگونه عمل کردند. قرار شد نذری برای سلامتی وجود امام داشته باشیم، در نهایت تصمیم گرفتیم به نشانه اقتدار امام در تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی، ۲۰ میلیون صلوات نذر سلامتی حضرت امام کنیم. این نذر در میان تمامی رزمندگان تقسیم شد و من به منطقه شلمچه برگشتم.

وی افزود: عملیات شناسایی ادامه پیدا کرد و تمامی جزییات و ویژگی های آن مورد بررسی دقیق قرار گرفت. رزمنده ها باید با شرایط سختی از کانال عبور می کردند، به عنوان مثال تمامی رزمنده ها باید با موتور سلو به خط شلمچه می رسیدند تا دشمن متوجه حضور ما نشود. ساعت یک و سی و پنج دقیقه نیمه شب خبر رسید که گردان جناح راست با دشمن درگیر شده است. وقتی رمز مقدس عملیات قرائت شد گروه های مختلف وارد عملیات شدند، دشمن آنقدر مقاومت می کرد که در ابتدا رزمندگان دست خالی از دژ شلمچه برگشتند. برای بار دوم دستور حمله آمد و رزمندگان این بار هم بدون هیچ دستاوردی به پایین رانده شدند، گرفتن یک سنگر در دژ شلمچه برای سپاه اسلام تبدیل به یک آرزو شده بود، برای بار سوم دوباره دستور حمله آمد و در این لحظات راز و نیازهای عجیب و غریبی در میان رزمندگان با خداوند و ائمه اطهار شکل گرفته بود، در این لحظه خبر آمد که بچه ها یک سنگر از دژ شلمچه را تصرف کرده اند، بعد از آن سنگرهای دیگر هم تصرف شد و تا ساعت هفت صبح از آن پنج کیلومتر ۱۸۰۰ متر را تصرف کردیم. عراقی ها مقابله فراوانی می کردند و در این موقع رزمندگان با گوشت و پوست و استخوان در برابر دشمن ایستادگی کردند.

وی با اشاره به درخواست وعده ملاقات با امام گفت: بعد از آن درخواست ملاقات با امام کرده و خبر پذیرش آن را به رزمندگان اعلام کردیم، غوغای عجیبی در جبهه ایجاد شد و رزمندگان از خوشحالی سر از پا نمی شناختند. اما حضور همه رزمنده های این عملیات در جماران فراهم نبود و باید ۸۰۰ کارت ورود را میان این همه رزمنده تقسیم می کردیم. کارت ها را گرفتیم و برای دیدار با امام به جماران رفتیم. من دیدم تعدادی از فرماندهان ژاندارمری برای دست بوسی امام مشرف می شوند. من هم به آنها پیوستم و وقتی دست پرمهر امام را بوسیدم رو به ایشان گفتم خودتان وعده فرمودید فرزندان کربلای پنج محضر شما شرفیاب شوند. ایشان به مسئول دفترشان نگاهی کرده و فرمودند اجازه بدهید بیایند.

وی ادامه داد: ملاقات دوم صورت گرفت و رزمندگان عملیات کربلای پنج به دیدار امام شتافتند. من در آن جمع خدمت امام عرض کردم یاران شما همچون یاران حضرت اباعبدلله گرما و سرمای هوا را بهانه نجنگیدن نکردند و در گرمای ۵۰ درجه خوزستان و سرمای چندین درجه زیر صفر جنگیدند تا تبسمی بر لبان نایب امام زمان را شاهد باشند. در آن روز عشقبازی امام با فرزندانشان بسیار دیدنی بود.

جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با تاکید بر اینکه عملیات کربلای پنج به همه اهداف خود رسید، گفت: جان کلام این عملیات این بود که قریب به ۸۵ درصد آن را بسیجیان به پیش بردند، همان بسیجیانی که فرزندانشان امروز در دفاع از دین خدا در ناآرامی های چند روز گذشته خوش درخشیدند. مردم مطالباتی در حوزه گرانی، تورم و بیکاری داشتند، اما به سرعت از این ناآرامی ها سواستفاده شد. گروه های معاند، ضد انقلاب و دشمنان قسم خورده این انقلاب و مردم وارد معرکه شدند و شعارهای اجتماعی مردم را به سوی شعارهای هنجارشکنانه و توهین به مقدسات سوق دادند.

وی افزود: درود و سلام خدا به مردم و بسیجیانی که به سرعت جداسازی کرده و در مقابل فتنه گران ایستادند، مجروح و شهید تقدیم اسلام کردند ولی از باورهای خود برای لحظه ای غفلت نکردند، امثال شهید شاه سنایی که شهادت را در آغوش گرفتند تا در دفاع از دین خدا حریم امت و ولایت شکسته نشود.

سردار علی فضلی خاطرنشان کرد: در روز ۱۹ دی ماه نایب امام زمان در دیدار با مردم شریف قم و حماسه سرایان ۱۹ دی ماه سال ۵۶ بیانات عمیقی را فرمودند، مولایمان فرمودند این نبرد، نبرد ملت با ضد ملت، ایران با ضد ایران و اسلام با ضد اسلام است که البته از این پس نیز ادامه خواهد داشت. هم دشمن از دشمنی اش دست برنداشته و هم ما از اعتقادات و باورهایمان هرگز ذره ای فاصله نگرفته ایم. ایشان در فرازی دیگر ریشه تمام دشمنی ها بر ضد ملت ایران را انقلاب اسلامی دانستند و تاکید کردند تمام حرکات ناکام دشمن در این چهل سال پاتک به انقلاب اسلامی بوده است، زیرا این انقلاب حضور سیاسی دشمنان را ریشه کن کرد.

وی ادامه داد: روزی امام در روزهای نخست جنگ در حالیکه دشمن در حال پیشروی بود، فرموند که از دشمن اصلی یعنی از آمریکا غافل نشوید، امروز هم در سال 96 مولایمان می فرمایند که از دشمن اصلی غافل نشوید، ایشان می گویند تلاش های بسیاری انجام شد تا بتوانند افکار مردم ما را تغییر دهند اما نتیجه اش شهید عزیز محسن حججی و دیگر شهدا بودند که در دفاع از انقلاب سینه سپر کردند.

گفتنی است؛ در این مراسم از جایگاه شهید "سجاد شاه سنایی" پاسدار بسیجی که در آشوب های اخیر در کهریسنگ اصفهان ناجوانمردانه هدف شلیک گلوله اسلحه شکاری آشوبگران مسلح گرفت قدردانی شد.

کد خبر 334398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.