چهارمین ماراتون بازی‌سازی در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود

مدیر مرکز بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان گفت: همزمان با سومین دوره کنفرانس بازی‌های رایانه ‌ای، چهارمین رویداد ماراتون بازی‌ سازی از ۲۵ تا ۲۷ بهمن ماه سالجاری در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

جواد راستی در گفتگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه پیش از این سه رویداد ماراتون بازی سازی در بهمن ماه سال‌های ۹۴ و ۹۵ و همچنین مرداد امسال در دانشگاه اصفهان برگزار شده است، اظهار کرد: چهارمین رویداد ماراتون بازی سازی یکی از برنامه‌های جانبی این کنفرانس است که به مدت سه روز  و با هدف ساخت بازی رایانه‌ای برای بازار ایران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مربیان برجسته‌ای در این دوره رقابت‌ها حضور دارند، ادامه داد: در این رویداد علاقه‌مندان به بازی سازی و متخصصان این حوزه بر اساس ساختاری از پیش تعیین شده تیم تشکیل می‌دهند و روی یک موضوع اصلی تمرکز می‌کنند و در نهایت روز جمعه پس از داوری، به بازی برتر جوایزی اهدا می‌شود. مربیان از دید طراحی و هنری به کمک تیم‌ها می‌آیند و با اعلام نکات فنی راهنمایی‌هایی ارایه می‌دهند. همچنین تعدادی از سرمایه گذاران علاقه ‌مند به حوزه بازی‌های رایانه‌ای در این رویداد حضور دارند تا از ایده‌های برتر حمایت کنند.

مدیر مرکز بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان با تاکید بر  اینکه در این رویداد رقابت نقشی جدی ندارد، افزود: هدف از این رویداد آموزشی تجربی است که بیشتر از دید انتقال تجربه و تیم سازی به این رویداد نگاه می‌شود. شرکت کنندگان در این رقابت سه روزه تلاش می‌کنند تا ایده خود درباره بازی رایانه ای را به یک محصول تجاری تبدیل کنند.

عضو هیئت علمی گروه مهندسی پزشکی درباره دیگر برنامه‌های سومین "کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها" گفت: برگزاری پنل و کارگاه آموزشی بازی‌های رایانه‌ای و کودکان، رونمایی از سرفصل‌های رشته‌ کارشناسی بازی‌سازی و برپایی نمایشگاه تجهیزات واقعیت مجازی از دیگر برنامه های این کنفرانس سه روزه است.

راستی با بیان اینک در این کنفراس سخنرانی هایی با حضور فعالان این عرصه برگزار می‌شود، تصریح کرد: می‌توان به سخنرانی افرادی از کشورهای اتریش، یونان و ترکیه اشاره کرد. "یورگیس یاناکاکیس" پژوهشگر برجسته هوش مصنوعی گیم، پروفسور "توبیاس گریتمایر" دانشمند مشهور روانشناسی بازی‌های رایانه‌ای و گباریش اوزیستکگ مدیرعامل نت ماربل (Netmarble EMEA) و شتاب‌دهنده "گیم گاراژ'" (Gamegarage) از ترکیه در این کنفرانس به ارایه مطالب می پردازند.

اطلاعات بیشتر درباره این رویداد در پایگاه اینترنتی http://cgco۲۰۱۸.ui.ac.ir در دسترس است.

کد خبر 334084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.