هفت هفته رکود پس از هفت هفته شکوه

پس از پیروزی برابر سپاهان در ورزشگاه نقش جهان که به مثابه هفتمین برد متوالی پیکان در لیگ هفدهم بود این تیم دیگر رنگ برد در لیگ برتر را ندید تا اینکه رکود خودروسازان با باخت به ذوب‌آهن در همین استادیوم به هفته هفتم کشیده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ذوب‌آهن اصفهان در هفته هجدهم لیگ برتر با حساب دو بر یک از سد پیکان تهران گذشت. درباره این مسابقه چند نکته قابل‌ذکر است:

بردهای متوالی و ناکامی‌های ادامه‌دار

پیکان با کسب هفت پیروزی متوالی در فاصله هفته‌های پنجم تا یازدهم از این نظر در لیگ هفدهم رکورددار شد. پس از برد هفتم پیکان که در ورزشگاه نقش جهان برابر سپاهان رقم خورد، خودروسازان تهرانی دیگر تا به امروز رنگ برد را ندیده‌اند. در این فاصله، هفت هفته از لیگ برتر سپری شده است. به عبارت دیگر، پس از هفت برد پی‌درپی، تیم تهرانی در هفت مسابقه متوالی موفق به کسب پیروزی نشد. رکودی که پیکان در فاصله دو دیدار خود در ورزشگاه نقش جهان تجربه کرد منجر به آن شد تا این تیم در پایان رقابت‌های هفته هجدهم لیگ برتر از رتبه سوم جدول به رده پنجم برسد. تا قبل از آغاز این افت، خودروسازان با صدر جدول تنها سه امتیاز فاصله داشتند و در صورت ادامه آن روند حتی می‌توانستند مدعی جدی قهرمانی باشند، اما آنها در پی این افول نسبتاً طولانی اکنون از پرسپولیسِ صدرنشین ۱۴ امتیاز عقب هستند و به شرط پایان دادن به سیر قهقرایی خود شاید بتوانند تنها مدعی کسب سهمیه آسیایی باشند.

کاپیتانی مرتضی در حضور قاسم

قاسم حدادی‌فر که نیم‌فصل نخست را به خاطر پارگی رباط صلیبی از دست داد در سومین هفته از دور برگشت لیگ هفدهم برای سومین مرتبه متوالی اوایل نیمه دوم دیدار به عنوان بازیکن جایگزین به میدان آمد. نکته عجیب آنکه پس از ورود حدادی‌فر به زمین، مرتضی تبریزی که اتفاقاً رابطه بسیار خوبی هم با او دارد بازوبند را به کاپیتان دوم ذوب‌آهن تحویل نداد.

سومی کاپیتان سوم

مرتضی تبریزی که تا پیش از این آخرین گلش را در دقایق پایانی دیدار با نفت تهران از هفته آخر دور رفت به ثمر رسانده بود با گلی که در هفته هجدهم به پیکان زد نخستین گلش در دور برگشت لیگ هفدهم را به نام خود ثبت کرد تا نه تنها زمینه را برای کسب اولین پیروزی خانگی ذوب‌آهن در نیم‌فصل دوم فراهم کند که مجموع گل‌هایش در فصل جاری را به عدد هفت برساند و در رده سوم برترین گلزنان لیگ هفدهم قرار بگیرد.

به این ترتیب، کاپیتان سوم ذوب‌آهن که در دیدار خانگی فصل گذشته برابر پیکان هت‌تریک کرده بود باز هم برابر این حریف درخشید.

کاپیتان‌های گلزن

در بین چهره‌های ویژه دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و پیکان محمدصادق بارانی کمتر مورد توجه بود، زیرا از یک طرف فقط یک فصل سابقه بازی در ذوب‌آهن را داشت و از سوی دیگر از جدایی او از جمع سبزپوشان اصفهانی چهار سال و نیم می‌گذشت. کاپیتان پیکان با گل بسیار زیبایی که از روی ضربه ایستگاهی به ثمر رساند بیش از آنچه پیش‌بینی می‌شد در این مسابقه مورد توجه قرار گرفت، هرچند که گل زیبای او مانع از شکست تیمش نشد. با گلزنی تبریزی و بارانی در این مسابقه کاپیتان‌های هر دو تیم موفق به گلزنی شدند.

کد خبر 333934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.