توسعه صادرات موجب تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود

استاندار اصفهان گفت: از موارد ضروری در تحقق اقتصاد مقاومتی توسعه و تقویت صادرات، شناسایی بازارهای دائمی و گرفتن بازارهای بلند مدت است.

به گزارش ایمنا به نقل از استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در دیدار اعضای هئیت مدیره خانه صنعت و معدن و هئیت مدیره کانون کارفرمایان استان، اظهار کرد: اعضای این هیئت به عنوان نمایندگان کارفرمایان و صنعتگران، سنگ زیرین تولید صنعت استان هستند و موفق شدند که تولید را با همه سختی ها حفظ کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات استان نه گفتن به درخواست ها است، افزود: علیرغم اینکه اصفهان استان پیشرفته ای است و در بسیاری از موارد رتبه های نخست را دارد و از نیروهای پرتوان و شایسته برخوردار است ولی بدنه، حالت مقاومتی نسبت به مسائل نشان می دهد که حتی متاثر از استان به کشور هم سرایت کرده است.

استاندار اصفهان افزود: گرچه تذکرات زیادی در این خصوص داده ام ولی به تذکر هم اکتفا نخواهم کرد بلکه باید روحیه تسهیل امور و بازکردن یخ ها در تمام بخش ها ساری و جاری شود و در عین حال اقدامات لازم را به انجام خواهم رساند.

وی با اشاره به درآمد محدود نفتی کشور و تحریم های موجود، افزود: به این دلیل آسیب‌پذیری بیشتر شده است و به همین دلیل نیاز به کار فوق العاده وجود دارد.

مهرعلیزاده اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب مرتب به اقتصاد مقاومتی و درونگرا بودن و برون زا بودن اقتصاد تاکید داشته و دارند و باید در این مسیر حرکت کنیم و فعالان اقتصادی و بانک ها نیز کمک کننده باشند.

وی افزود: از موارد لازم و ضروری در تحقق اقتصاد مقاومتی، توسعه صادرات و تقویت گرایش صادرات، است که از تمام توان و تجربه و ارتباطات خود در جهت توسعه صادرات استان استفاده خواهم کرد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: یکی از موفقیت های کشور در سطح کلان توسعه صادرات خواهد بود و با توجه به اینکه در بسیاری از موارد ظرفیت کشور کامل است و تولید بالاتر از ظرفیت وجود دارد توسعه ی صادرات بویژه در استان اصفهان واقعا شدنی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در صنعت حمل و نقل نیز امکان صادرات وجود دارد، افزود: تشکیل ناوگان حمل و نقل و کارکردن در دیگر کشورها می تواند در توسعه صادرات این بخش موثر باشد.

مهرعلیزاده با اشاره به زیرساخت های موجود، افزود: شرایط بسیار فراهم است که البته مقداری ریسک پذیری نیز لازم است اما مدیریت ارشد استان با تمام وجود آماده همکاری در این خصوص است

وی با تاکید بر اینکه باید بخش بازاریابی را قوی کنیم و از تنبلی بویژه در بخش تجارت دست برداریم، افزود:  شناسایی بازارهای دائمی و گرفتن بازارهای بلند مدت رمز موفقیت ما خواهد بود.

کد خبر 333808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.