توانمند سازی زنان سرپرست خانوار دغدغه مدیریت شهری اصفهان است

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان گفت: حمایت کردن از اقشار آسیب پذیر و نیازمند جامعه، همواره دغدغه مدیریت شهری اصفهان بوده و شهرداری در کنار نهادهای متولی و دستگاه ها تلاش می کند که اقدماتی را برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار انجام دهد.

به گزارش ایمنا، زنان سرپرست خانوار از جمله گروه های آسیب پذیر جامعه هستند که گاهی عواملی همانند طلاق، فوت و اعتیاد همسر و یا از کار افتادگی همسر و رها شدن توسط مردان مهاجر و یا بی مبالات موجب آسیب پذیری این طیف وسیع از جامعه می شود.

بخشی از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و ... هستند، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مورد نظر بهزیستی وشهرداری و سایر نهادها و دستگاه ها در اصفهان است. شهرداری اصفهان برای توانمندسازی آنها در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، اجتماعی و روانی تا کنون چندین مرکز توانمند سازی زنان سرپرست خانوار را راه اندازی کرده است.

 زنان سرپرست خانوار و راه اندازی بازارچه های فصلی

مرتضی رشیدی، مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان با تاکید به اقدامات حمایتی شهرداری اصفهان برای حمایت از زنان سرپرست خانوار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حمایت کردن از اقشار آسیب پذیر و نیازمند جامعه، یکی ازمسائلی است که همواره دغدغه مدیریت شهری اصفهان  بوده است.

وی افزود: در واقع شهرداری اصفهان در کنار نهادهای متولی و دستگاه ها تلاش می کند که این اقدمات را برای این گروه از جامعه انجام دهد.

رشیدی با اشاره به صدور کارت منزلت شهروندی برای زنان سرپرست خانوار افزود: با انجام این اقدامات و حمایت ها  این گروه از زنان سرپرست خانوار می توانند از خدمات آموزشی، فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان و در بخش حمل و نقل وعمومی از تخفیفات ویژه ای بهره مند شوند.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان در خصوص فعالیت مراکز توانمند سازی زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: در بخش عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار و توانمندسازی آنها، لایحه ای به شورای اسلامی شهر اصفهان تحویل داده شد که به واسطه این لایحه، در زمینه توانمند سازی زنان سرپرست خانوار شهرداری با راه اندازی مراکزی، امکان توانمندسازی این گروه از اقشار جامعه را فراهم کند.

وی اضافه کرد: در این بخش با راه اندازی بازارچه های فصلی که به واسطه راه اندازی خیریه ها و نهادهای مدنی و ngoهای فعال انجام می شود، به زنان سرپرست خانوار کمک کند که بتوانند محصولات تولیدی خود را عرضه کنند و به استقلال مالی و توانمندسازی همه جانبه در ابعاد فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی برسند.

رشیدی اذعان کرد: امیدواریم با اقدامات انجام شده شاهد شهری باشیم که همه اقشار و زنان سرپرست خانوار از حقوق شهروندی خود بهرمنده شوند و با کسب توانمندی های لازم بتوانند برای امرار معاش و طی کردن زندگی آبرومند خود تلاش کنند.

وی درباره نحوه ارتباط و بهرمندی زنان سرپرست خانوار از این خدمات خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هستند از طریق این دو نهاد دولتی و مراجعه به این دستگاه ها و به واسطه معرفی این نهادها می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

کد خبر 333801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.