مرادی: برای شکستن رکورد جهان لحظه‌شماری می‌کردم

قهرمان اصفهانی وزنه‌برداری جهان و المپیک گفت: پس از المپیک تمریناتم را رها نکردم و منتظر بودم در مسابقات جهانی رکوردشکنی کنم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سهراب مرادی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار با شهردار اصفهان، در مورد سوابق خود اظهار کرد: از ۹ سالگی ورزش را آغاز کردم و زحمت زیادی در وزنه‌برداری کشیدم. مربیان و خانواده‌ام نیز در این راه کمک بسیاری به من کردند.

وی افزود: در ۱۵ سالگی در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا شرکت کردم و این مسابقات به نوعی شروع کار من بود و از آن زمان تا کنون عضو تیم ملی وزنه‌برداری هستم. در المپیک ۲۰۱۲ لندن به دلیل آسیب‌دیدگی نتوانستم مدال بگیرم، اما در المپیک ۲۰۱۶ جبران کردم و موفق شدم نخستین مدال المپیکی تاریخ ورزش اصفهان را کسب کنم.

مرادی ادامه داد: دو ماه پیش و در مسابقات قهرمانی جهان توانستم رکورد دوضرب جهان را به میزان یک کیلوگرم و رکورد مجموع جهان را به میزان چهار کیلوگرم ارتقا دهم و این رکورد را به نام خودم به ثبت برسانم.

ملی‌پوش اصفهانی وزنه‌برداری ایران اضافه کرد: مهم‌ترین حریفان من در مسابقات جهانی از کشورهای ازبکستان و قطر بودند، البته وزنه‌بردار قطری در اصل مصری بود و تابعیت قطر داشت. پس از المپیک تمریناتم را رها نکردم و منتظر بودم در این مسابقات افتخارآفرینی کنم، هرچند ویزای ما هم خیلی دیر صادر شد و احتمال اعزام به مسابقات جهانی ۱۰ درصد بود. با این وجود، خود را کاملاً آماده نگه داشتم و مصمم بودم بعد از ۱۷ سال رکورد جهان را جابجا و به نام ایران ثبت کنم.

مرادی در پاسخ به این سوال شهردار اصفهان که وزنه‌برداران آمریکا در چه حدی هستند، گفت: وزنه‌برداران آمریکایی هنوز نتوانسته‌اند خود را در سطح بالایی در جهان مطرح کنند. کشورهای شرق اروپا در این رشته بسیار قدرتمند هستند.

وی با اشاره به مسابقات آینده خود اظهار کرد: در آینده مسابقات مهم‌تری پیش رو دارم و باید در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان و پس از آن هم در المپیک ۲۰۲۰ توکیو شرکت کنم.

کد خبر 333754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.