منافع ملی در حال ذبح شدن است

لنجان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: آنچه در کشور مغفول مانده و در حال ذبح شدن است، منافع ملی بوده و از این جهت باید مصالح استانی را منطبق با آن دیده و یک اصل بدانیم.

علی مقدس زاده در حاشیه نشست با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شهر باغبادران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، اظهار کرد: از تکنولوژی‌های جدید به خوبی استقبال خواهیم کرد و اعتقاد داریم در استان اصفهان باید در مسیری حرکت کرد که منابع مالی بخش خصوصی را در پروژه‌ها جذب کنیم.

وی افزود: امروز باید در مسیری حرکت کرد که پروژه‌هایی را که اجرا می‌کنیم برای استان، کشور و سرمایه‌گذار سود آور باشد و از این‌رو در تلاش هستیم، منابع مالی خارجی را در قالب فاینانس در استان بیاوریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان تصریح کرد: بحث آوردن منابع خارجی در پروژه‌های کلان کار بسیار سختی است، اما نباید فراموش کرد که به ازای هر یک دلار که به کشور آورده شود، ضریب امنیت ملی افزایش می یابد و اگر بعد از برجام ۵۰ میلیارد دلار پول به کشور آورده بودیم، هرکس نمی‌توانست در آمریکا و اروپا ما را تهدید به تحریم و... کند.

وی ادامه داد: اگر امروز رییس جمهور آمریکا نام شهروندان عراقی را از لیست افراد ممنوع الورود به آمریکا خارج می‌کند، به دلیل آن است که منافع خود را در این امر می‌بیند، از این جهت باید در حوزه سرمایه‌گذاری به سراغ روش‌هایی برویم که در دنیا تجربه شده و جواب داده است.

مقدس زاده اضافه کرد: از سرمایه‌گذارن می‌خواهیم اقدام به آوردن تکنولوژی‌های جدید از طریق فاینانس خارجی کنند و هر حمایتی نیاز باشد، انجام خواهیم داد تا به سمت پروژه‌های برجسته برویم که اثر بیشتر برای مردم داشته باشد، اشتغال بیشتری ایجاد کند و راندمان را افزایش داده و هزینه‌ها را کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: چیزی که به عنوان بازیافت امروز در کشور مطرح است، تبدیل زباله به کمپوست و کود شیمیایی بوده، در حالی که مفهوم بازیافت در دنیا بسیار گسترده‌تر است و آنها از تکنولوژی‌های جدید استفاده می‌کنند تا اقدام به بازیافت روغن سوخته، بازیافت زباله و نخاله ساختمانی و...کنند.

معاون عمرانی استاندار اصفهان افزود: نخاله ساختمانی که برای ما یک تهدید تلقی می‌شود، در دنیا یک ثروت است، چراکه آنها با تکنولوژی‌های جدید، نخاله‌های ساختمانی را جدا کرده و آن را تبدیل به مبلمان شهری می‌کنند از این جهت هر سرمایه‌گذاری که به سمت آوردن تکنولوژی‌های جدید حرکت کند در حوزه اختیارات حتما با تمام توان از آنها حمایت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: آنچه در کشور مغفول مانده و در حال ذبح شدن است، منافع ملی بوده و از این جهت ما باید مصالح استانی را منطبق با آن دیده و منافع ملی را یک اصل بدانیم تا با رویکرد توسعه اقتصادی، تولید ارزش افزوده و تولید ثروت ملی بتوانیم اثری را در استان بگذاریم.

مقدس زاده با بیان اینکه در تلاش هستیم تا بروکراسی  را کاهش دهیم، گفت: این مفاهیم را باید در شورای مدیران استان انتقال دهیم تا آنها نیز به مدیران شهرستان و رده‌های کارشناسی منتقل کنند، اما باید به این نکته توجه داشت که تغییر فرهنگ زمان بر است، اما باید از هم‌اکنون شروع و بر روی آن تمرکز کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان متذکر شد: یکی از دلایل بروکسی‌زا متمرکز بودن تصمیمات در استان است، در نتیجه مدیران در شهرستان‌های اصفهان در حوزه مسئولیت خود اگر احساس کنند، می‌توانند کاری را به درستی انجام دهند، حاضر هستم تفویض اختیار کنم.

وی با بیان اینکه شهرداران شهرستان لنجان باید حمایت لازم را از سرمایه گذاران داشته باشند، تصریح کرد: موضوعاتی که گرفتار مجوزهای مدیران شهرستانی است، فرماندار به عنوان نماینده استانداری در شهرستان باید آن را بررسی و در راستای رفع آن اقدام کند.

کد خبر 333703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.