قیمت جدید انواع میوه در بازار اصفهان اعلام شد

قیمت انواع میوه، سبزی و صیفی‌جات میدان مرکزی میوه و تره بار اصفهان در ۶ دی ماه اعلام شد.

نایب رییس اتحادیه میوه و تره اصفهان در خصوص وضعیت بازار میوه بعد از شب یلدا به خبرنگار ایمنا، گفت: قیمت میوه بعد از شب یلدا در اصفهان افزایشی نداشته و حتی شاهد روند کاهشی در برخی میوه‌ها هستیم.

علی مهرکش با بیان اینکه تنها میوه‌های خارجی گران شده‌اند، افزود: میوه‌های خارجی همچون موز، آناناس و نارگیل به دلیل افزایش ۲۸ درصدی نرخ دلار در سه ماه گذشته و همچنین افزایش ۵ درصدی تعرفه گمرکی این اقلام از حدود ۱۵ درصد به ۲۰ درصد،گران شده‌اند.

وی درباره قیمت میوه و سبزیجات بعد از وقوع بارش‌ها در کشور، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشاورزی ایران صنعتی نیست و در هوای باز انجام می شود تحت تاثیر سرما، بارش و ... قرار می‌گیرد.

نایب رییس اتحادیه میوه و تره اصفهان با بیان اینکه به دلیل بارندگی تنها "ریحان" گران شده است، افزود: البته نرخ سبزیجات با توجه به شرایط جوی ساعتی اعلام می‌شود با این وجود، کمبود میوه و سبزی در بازار نداریم.

به گزارش ایمنا، براساس نرخ‌های اعلام شده از سوی اتحادیه، امروز چهارشنبه- ۶ دی ماه- قیمت آناناس کارتنی بین ۴۵ تا ۱۰۰ هزار تومان، انگور شاهرودی بین ۲۴۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، انار بین ۲۵۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان، بِه بین ۳۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان، پرتقال تامسون جنوب بین ۲۴۰۰ تا ۴۲۰۰ تومان، پرتقال تامسون شمال بین ۱۲۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان، پرتقال کوهستان بین ۲۰۰۰ تا ۳۲۰۰ تومان، خرمالو بین ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان، سیب درختی بین ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، لیمو شیرین بین ۲۲۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، گریپ فروت ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، کیوی بین ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، موز خارجی بین ۳۰۰۰ تا ۴۲۰۰ تومان، نارنگی بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان و هندوانه بین ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان تعیین شد.

براساس این گزارش قیمت هر کیلو صیفی‌جات همچون انواع بادمجان بین ۸۰۰ تا ۳۲۰۰ تومان، بلال بین ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان، انواع پیاز بین ۱۰۰۰ تا ۱۷۰۰ تومان، چغندر لبو بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان، خیار بین ۱۳۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، انواع سیر بین ۱۲۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ تومان، سیب زمینی بین ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ تومان، فلفل دلمه رنگی بین ۵۰۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان، فلفل دلمه سبز بین ۱۰۰۰ تا ۲۸۰۰ تومان، قمری بین ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ تومان، کلم سفید و قرمز بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰، کاهو بین ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان، گوجه بین ۱۲۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، کدو خورشتی بین ۱۰۰۰ تا ۱۶۰۰ تومان، لیموترش بین ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان، هویج بین ۶۰۰ تا ۱۱۰۰ تومان و نارنج بین ۱۵۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان اعلام شد.

کد خبر 333213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.