اجرای نخستین طرح خوداتکایی در مدرسه وردشت سمیرم

سمیرم-طرح خود اتکایی مدارس شبانه روزی در سمیرم برای نخستین بار در مدرسه شبانه روزی شهدای وردشت سمیرم اجرا و فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، مدرسه شبانه روزی منطقه وردشت سمیرم در سال گذشته اقداماتی برای اجرای طرح‌های خوداتکایی صورت داده که سالن پرورش قارچ یکی از طرح‌های این مدرسه است.

مدرسه دخترانه شهدای وردشت سمیرم در سال گذشته با بیش از یکصد دانش آموز و با بیش از ۱۰۰ میلیون ریال در سال جاری هزینه یک سالن تولید و پروش قارچ با قابلیت برداشت سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون ریال قارچ راه اندازی کرده است.

اسماعیل رشیدی، مسئول اجرای طرح خود اتکایی این مدرسه در گفت‌و گو با ایمنا اظهار کرد: با توجه به قابلیت‌های فراوان دانش آموزان و مدارس شبانه روزی مصمم شدیم تا با اجرای طرح‌های خوداتکایی در این مدرسه خود، الگویی مناسب برای سایر مدارس شبانه روزی شهرستان و حتی استان باشیم.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای اجرای این طرح افزود: چیزی بالغ بر ۱۰۰ میلیون ریال هزینه فضاسازی اولیه و آماده سازی محیط این سالن شده است که با در نظر گرفتن ۲۴ میلیون ریال، کمپوست خریداری کرده و برای ایجاد محیط کشت مناسب بیش از ۱۲۰ میلیون ریال تاکنون هزینه طرح‌ها شده است.

رشیدی اظهار امیدواری کرد: با توجه به برآوردهای انجام شده، در هر دوره بیش از ۸۰ میلیون ریال برداشت قارچ از این مکان داشته باشیم که در سال بیش از ۲۰۰ میلیون ریال خواهد شد.

وی با اشاره به دو طرح خوداتکایی دیگر این مدرسه گفت: طرح پرورش گل بو که امسال برای نخستین بار در این مدرسه اجرا می شود در زمینی به وسعت ۷۰۰۰ متر در کنار مدرسه اجرا و در آن بیش از ۴۰۰ اصله بوته کاشته شده است.

وی میزان برداشت دوره‌ای سالانه از این طرح را حدود ۱۰ کیلوگرم گل بوی خشک دانست و تصریح کرد: تولید نان سنتی با راه اندازی نانوایی در این مدرسه ازجمله طرح‌های در دست اجرا است.

قمر نادری مدیر مدرسه شهدای وردشت سمیرم نیز در گفت‌وگو با ایمنا گفت: امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی و مهم خانواده‌ها موضوع تحصیل فرزندانشان است، اگر چه این نگرانی‌ها برای ارتقای سطح تحصیل دانش آموزان و در مجموع برای مجموعه آموزش و پرورش خوشایند است، اما یک نوع اضطراب برای دانش آموزان و خانواده‌ها ایجاد می شود که هرگونه لغزش در تحصیل را شکستی بزرگ از دید خانواده‌ها تلقی می کند.

وی اظهار امیدوار ی کرد: با اجرای این طرح ها بتوانیم این مدرسه را به عنوان مدرسه شبانه روزی موفق در بحث خود اتکایی معرفی کنیم.

کد خبر 333173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.