دوئل حساسی که مثل سابق نیست

تقابل قرمزهای تهران و تبریز با وجودی که برخلاف فصل گذشته تعیین‌کننده معادله صدرنشینی نیست، جذاب‌ترین بازی هفته هفدهم لیگ برتر به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دومین هفته از دور برگشت لیگ هفدهم از فردا آغاز می‌شود. البته برای پنج‌شنبه فقط برگزاری یک مسابقه در دستور کار قرار دارد و آن هم بازی تیم‌های همنام استقلال خوزستان و تهران است. سایر دیدارها جمعه برگزار می‌شود.

مهم‌ترین بازی هفته هفدهم بدون تردید دیدار تیم‌های پرسپولیس و تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی است. این مسابقه نه به دلیل موقعیت فعلی دو تیم در جدول رده‌بندی لیگ برتر که به خاطر تقابل دو قطب پُرطرفدار فوتبال ایران با یکدیگر جذابیت دارد.

پرسپولیس که در هفته شانزدهم یک امتیاز دیگر به شکاف نسبتاً بزرگ امتیازی خود با نزدیک‌ترین تعقیب کننده‌اش افزود کماکان صدرنشین لیگ برتر است و مدعی نخست قهرمانی به حساب می‌آید. در عوض، تراکتورسازی با وجود پیروزی قاطع هفته گذشته برابر استقلال خوزستان همچنان با رتبه‌ای دو رقمی در نیمه پایینی جدول جای خوش کرده است.

با این اوصاف، برخلاف فصل پیش که دو تیم در رقابت با یکدیگر بر سر عنوان قهرمانی بودند و تقابل رو در روی آنها تعیین‌کننده معادله صدرنشینی بود، این بار نتیجه مسابقه دست‌کم در کوتاه‌مدت هیچ تأثیری در جایگاه مستحکم پرسپولیس ندارد. قرمزهای پایتخت می‌توانند با پیروزی در این دیدار خانگی بیش از پیش از دسترس رقبا دور شوند، اما قرمزهای تبریز در صورت واریز امتیازات این مسابقه به حساب خود حداکثر تا میانه‌های جدول بالا خواهند آمد.

ذوب‌آهن این هفته بازی سختی را در تبریز برابر گسترش فولاد دارد. سبزپوشان اصفهانی برای آنکه به نیمه بالایی جدول بازگردند چاره‌ای ندارند جز اینکه از حریفی امتیاز بگیرند که رقیب مستقیم آنها برای تصاحب رتبه‌های میانی جدول محسوب می‌شود.

سپاهان باید این هفته در ورزشگاه نقش‌جهان انتقام شکست ویرانگر دور رفت برابر پدیده را از این تیم مشهدی بگیرد. در صورت تحقق این هدف، طلایی‌پوشان اصفهانی دست‌کم موقتاً از بحران خارج خواهند شد.

بازی پیکان و پارس جنوبی از این جهت اهمیت دارد که بین دو حریف بالاجدولی برگزار می‌شود هرچند که هر دو تیم هماهنگ با یکدیگر در پنج هفته اخیر از شرایط آرمانی فاصله گرفته‌اند و در حال حاضر افت محسوسی را تجربه می‌کنند.

برنامه کامل رقابت‌های هفته هفدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنج‌شنبه، هفتم دی‌ ماه ۹۶

استقلال خوزستان - استقلال تهران، ورزشگاه غدیر، ساعت ۱۵

جمعه، هشتم دی‌ ماه ۹۶

پرسپولیس تهران - تراکتورسازی تبریز، ورزشگاه آزادی، ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه

گسترش فولاد تبریز - ذوب‌آهن اصفهان، ورزشگاه بنیان دیزل، ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه

سیاه‌جامگان مشهد - سپیدرود رشت، ورزشگاه امام رضا (ع)، ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه

پیکان تهران - پارس جنوبی جم، ورزشگاه شهدای شهر قدس، ساعت ۱۵

نفت تهران - فولاد خوزستان، ورزشگاه تختی تهران، ساعت ۱۵

سپاهان اصفهان - پدیده مشهد، ورزشگاه نقش‌جهان، ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه

صنعت نفت آبادان - سایپا تهران، ورزشگاه تختی آبادان، ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه

کد خبر 333145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.