پیست انقلاب شرایط بسیار بدی دارد/ رنگ سالن خوراسگان را ندیده‌ام

دونده ملی‌پوش اصفهانی گفت: تنها پیست تمرینی که در اختیارمان گذاشته‌اند، پیست انقلاب است که شرایط بسیار نامساعدی دارد و در بدترین نقطه شهر است.

فرزانه فصیحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد شرایط تمریناتش در اصفهان، اظهار کرد: تنها محلی که برای تمرین در اختیار داریم پیست انقلاب است، اما این پیست شرایط بسیار بدی دارد.

وی ادامه داد: پیست انقلاب در بدترین نقطه شهر اصفهان و در آلوده‌ترین قسمت شهر قرار دارد و به دلیل اینکه تنها محل برای تمرین است، ریه‌هایم مشکل پیدا کرده است. زمین چمن این پیست هم کاملاً خاکی است و هیچ چمنی ندارد که حداقل باعث تصفیه هوا شود.

فصیحی افزود: نمی‌دانم چرا اجازه تمرین در ورزشگاه نقش‌جهان را هم نداریم. آقایان قبلاً در ورزشگاه نقش‌جهان تمرین داشتند اما دیگر به آنها هم اجازه تمرین ندادند و تا زمانی که پیست تکمیل نشود، اجازه تمرین در این محل را ندارند.

مشکلات زیاد است

دونده ملی‌پوش اصفهانی در مورد مطرح کردن مشکلات پیست با هیأت دو و میدانی استان برای حل این موضوع، گفت: همیشه مشکلات پیست انقلاب را به مسئولان هیأت گفته‌ایم، اما زور ما هم تا یک جایی بیشتر نمی‌رسد و هیأت باید خودش پیگیر این مسأله باشد. مشکلات زیادی داریم اما دوست دارم تمرکزم روی تمریناتم باشد. نمی‌خواهم به مسائل منفی فکر کنم.

سالن تمرین نداریم

دونده ملی‌پوش اصفهانی با بیان اینکه سه سال است برای آمادگی حضور در مسابقات داخل سالن با مشکل محل تمرین روبه‌رو است، تصریح کرد: نزدیک دو سال است، مسئولان هیأت دو و میدانی به ما می‌گویند سالن خوراسگان را گرفته‌ایم، اما تا به حال رنگ این سالن را هم ندیده‌ایم.

فصیحی اظهار کرد: برای تمریناتم نیاز به سالن دارم و در هوای سرد اصلاً نمی‌توانم تمرین کنم. تخصص من دوی سرعت است و اگر در هوای سرد استارت بزنم دچار پارگی عضله و آسیب‌های دیگر خواهم شد.

فصیحی در مورد برنامه‌های آینده‌اش گفت: برای حضور در مسابقات داخل سالن آسیا که ۱۲ تا ۱۴ بهمن‌ ماه به میزبانی ایران و در پیست تهران برگزار می‌شود، آماده می‌شوم. این رقابت‌ها هر دو سال یک بار برگزار می‌شود که دوره گذشته در مسابقات داخل سالن آسیای قطر تنها با اختلاف دو یا سه صدم ثانیه توانستم مقام پنجم را به ‌دست آورم.

وی ادامه داد: با توجه به میزبانی ایران از مسابقات داخل سالن آسیا، شرایط کمی بهتر است و به کسب نتیجه امیدوارم، اما ماده سرعت قابل پیش‌بینی نیست و یک استارت خوب می‌تواند تأثیر زیادی در نتیجه نهایی بگذارد. صدم ثانیه‌ها در ماده سرعت تعیین‌کننده است.

دونده ملی‌پوش اصفهانی گفت: مسابقات داخل سالن قهرمانی کشور که انتخابی رقابت‌های داخل سالن آسیا نیز محسوب می‌شود، ۱۴ و ۱۵ دی‌ ماه در تهران برگزار می‌شود که در نهایت دو یا سه نفر در هر ماده انتخاب می‌شوند.

فصیحی افزود: رقبای من در ماده دوی ۶۰ متر داخل سالن هنوز مشخص نیستند. با وجود اینکه ماده ۶۰ متر برایم در اولویت است، احتمال دارد در ماده ۴۰۰ متر هم شرکت کنم، اما این موضوع هنوز مشخص نیست و به نظر مربی‌ام بستگی دارد. هر چه تعداد و سطح شرکت‌کنندگان در ماده سرعت بالاتر باشد، به سود من است.

وی اضافه کرد: بازی‌های آسیایی سال آینده در جاکارتا برگزار می‌شود که در ماده ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر سرعت شرکت می‌کنم. فقط امیدوارم دختران هم از ایران به این تورنمنت اعزام شوند چون دوره گذشته به این رقابت‌ها اعزام نشدیم.

دونده ملی‌پوش اصفهانی در پاسخ به اینکه چرا در سفر هفته گذشته رییس فدراسیون دو و میدانی به اصفهان، با او دیدار نداشته است اظهار کرد: برای حضور در این جلسه دعوت نشدم. این دعوت باید از سوی هیأت دو و میدانی استان صورت می‌گرفت وگرنه در آن شرکت می‌کردم. البته رضا قاسمی را برای حضور در این جلسه دعوت کرده بودند و روز بعد نیز در مسابقات دوی صحرانوردی از او تجلیل شد، در صورتی‌که اصفهان به غیر از من و قاسمی مدال‌آور دیگری ندارد.

کد خبر 333119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.