جمعیت  اقلیت‌های دینی در ایران کم، ولی ظرفیت آن‌ها زیاد است

استاندار اصفهان با تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) گفت: جمعیت پیروان ادیان مختلف در ایران کم ولی ظرفیت آن ها بالاست و قدمت آنان در ایران و اصفهان به گونه ای بوده است که ظرفیت موجود در این ادیان را به جامعه هم انتقال داده اند.

به گزارش ایمنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در دیدار رهبران اقلیت های مذهبی با ایشان، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) اظهارداشت: کسی که در مسئولیتی گمارده می شود طبق قانون و وظیفه ی شرعی، خادم مردم است.

استاندار اصفهان افزود: بدون هیچگونه اغراق، تابعین تمام ادیان به قدری از سعه صدر و وسعت نظر برخوردار هستند که با مسالمت، درک متقابل و برابری کامل با هم زندگی می کنند.

مهرعلیزاده با بیان اینکه در جوامع کوتاه نظر، بودن پیروان ادیان مختلف در یک منطقه مایه اختلاف و نزاع است، افزود: در جوامع بلند نظر همین امر مایه صفا و صمیمیت است.
وی با بیان اینکه ریشه همه ادیان توحیدی و تعالیم آن ها واحد است، گفت: جمعیت ادیان مختلف در ایران کم است ولی ظرفیت آن ها بالاست و قدمت این ادیان در ایران و اصفهان به گونه ای بوده است که ظرفیت موجود در این ادیان را به جامعه هم انتقال داده اند.

استاندار اصفهان با اظهار امیدواری از اینکه مشارکت بیشتر را در مسائل اقتصادی، فرهنگی شاهد باشیم، افزود: من مکلف هستم مانند یک پدر در خصوص پیروان ادیان مختلف عمل نمایم و در استان اصفهان رسما از شهردار ایروان دعوت می کنم که به اصفهان سفر کنند تا رابطه خواهرخواندگی را فراتر از آنچه در کاغذ است محقق نماییم.

مهرعلیزاده یادآور شد: شهدایی که ارامنه، زرتشتیان و کلیمیان تقدیم ایران اسلامی کرده اند در جهت حفظ حدود و ثغور مملکت وکیان انقلاب بوده است و شادی روح آنان را از خداوند متعال خواهانم و برای خانواده آن‌ها نیز طلب صبر و اجر می نمایم.

اسقف اعظم ارامنه مرکز و جنوب ایران نیز در این دیدار، ضمن تبریک انتصاب استاندار اصفهان، گفت: جای خوشحالی است که نمایندگان اقلیت های مختلف دینی در این دیدار حضور دارند.

پیشوای زرتشتیان استان نیز در این دیدار با تبریک حضور مهرعلیزاده در اصفهان، گفت: آرزوی من این است که جامعه بشری به حقیقت گرایی روی آورند و به همه شهیدان و زنده یادان و روح پیشوای بزرگ، امام خمینی(ره) درود می فرستیم که امنیت و مهر و محبت را به همه ما ارزانی داشتند.

رهبر جامعه کلیمیان استان نیز گفت: انتصاب مهرعلیزاده به سمت استاندار اصفهان مایه خوشحالی است و هرکسی به مردم خدمت کند در تمام ادیان از جمله یهود قابل احترام است.

کد خبر 333072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.