ورزش دو و میدانی مربی‌محور است/ تدوین برنامه‌های فدراسیون در ۱۴ بخش

رییس فدراسیون دو و میدانی گفت: در دو سال گذشته مطالعه زیادی در مورد دو و میدانی داشتم و به این نتیجه رسیدم که ورزشی مربی‌محور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید کیهانی بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در نخستین نشست مشترک روسای هیأت‌های دو و میدانی سراسر کشور که به میزبانی هیأت دو و میدانی استان اصفهان در سیتی‌سنتر برگزار شد، اظهار کرد: افتخارات ورزشکاران دو و میدانی کشورمان حاصل تلاش‌های روسای هیأت‌های دو و میدانی استانی است.

کیهانی با اشاره به برگزاری دو نشست مشترک در سال، افزود: برگزاری این نشست‌ها به صورت هر شش ماه یک بار، در دستور کار فدراسیون دو و میدانی قرار دارد.

وی با اشاره به میزبانی اصفهان از مسابقات دو صحرانوردی قهرمانی کشور که فردا پنجشنبه ۳۰ آذرماه در شهر ابریشم برگزار می‌شود، گفت: فکر می‌کنم دو سال و سه ماه از انتخابات فدراسیون دو و میدانی و دو سال و دو ماه از زمان حضور من در این فدراسیون می‌گذرد. بر اساس نگاهی که قبل از ورود به فدراسیون داشتم، خوشبختانه در دو و میدانی کشور به استراتژی واحدی رسیده‌ایم. در دو سال گذشته مطالعه زیادی در زمینه دو و میدانی داشتم و پس از سفر به کشورهای لهستان، چک، فرانسه، آمریکا، چین و انگلیس، به این نتیجه رسیدم که ورزش دو و میدانی، مربی‌محور است.

تدوین برنامه‌های فدراسیون در ۱۴ محور

کیهانی گفت: فدراسیون دو و میدانی ۱۴ محور را در برنامه‌های خود گنجانده است و به جز این ۱۴ محور، تا پایان دوره چهار ساله فعالیت دیگری نخواهد داشت. این محورها شامل اجرای طرح ساماندهی، ارتقاء دانش و به کارگیری هدفمند مربیان داخلی، اجرای طرح ملی استعدادیابی و پشتوانه سازی برای تیم ملی بزرگسالان در یک بازده زمانی دو تا سه ساله و استمرار آن با اتکا به طرح ساماندهی مربیان داخلی و طرح ساماندهی مسابقات داخلی، اجرای طرح ساماندهی، ارتقای دانش و به کارگیری هدفمند داوران، طرح سازماندهی و هدفمند کردن فعالیت‌های آموزشی فدراسیون و اتخاذ رویکرد درآمدزایی در فعالیت‌های آموزشی فدراسیون، استراتژی فدراسیون در کمیته آموزش، سازماندهی، استانداردسازی، برندسازی و هدفمند کردن مسابقات داخلی (لیگ طلایی، لیگ امید، لیگ باشگاه‌ها، مسابقات منطقه‌ای، مسابقات داخل سالن فجر، ماراتن هرمز و مسابقه بین المللی (رقابت‌های دو پارس، داخل سالن)، اجرای طرح پرداخت پاداش در مسابقات هدف داخلی و بین‌المللی در تمام رده‌های سنی، اجرای طرح رده‌های پایه نوجوانان آسیا و جهان (۲۰۱۷-۲۰۱۹)، جوانان آسیا و جهان (۲۰۱۸-۲۰۲۰)، اجرای طرح جاکارتا ۲۰۱۸ و توکیو، ساماندهی فعالیت‌های اقتصادی فدراسیون، با دو محور درآمدزایی و جذب اسپانسر، توسعه روابط بین‌الملل و کسب کرسی‌های آسیایی و جهان، اجرای کامل طرح تأسیس انجمن پیشکسوتان دو و میدانی ایران، طرح خرید تجهیزات دو و میدانی به صورت مشارکتی با ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها و احیای هدفمند فعالیت‌های هیأت‌های استان‌ها است.

رییس فدراسیون دو و میدانی اضافه کرد: تمام برنامه‌های فدراسیون دو و میدانی مربی‌محور خواهد بود و دو و میدانی ایران نیز از این به بعد، مانند سایر کشورهای صاحب‌نام در این رشته از مربیان متخصص در هر ماده بهره خواهد برد. تا کنون ۱۲۰ مربی را در سراسر کشور شناسایی کرده‌ایم که به صورت تخصصی به آموزش بپردازند و این مربیان از فدراسیون حقوق دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: البته این حقوق به حساب هیأت‌های ورزشی واریز خواهد شد و هیأت‌ها با تایید عملکرد مربیان، به حساب آنها واریز می‌کنند. منابع مالی این حقوق‌ها نیز تأمین شده است. البته این بودجه هیچ ربطی به بودجه فدراسیون ندارد و و این منبع مالی را با حمایت‌های اسپانسرها مهیا کرده‌ایم.

کیهانی با بیان اینکه در طول ۳۵ سال گذشته، ۱۲۰ نفر از طرف فدراسیون در دوره‌های بین‌المللی شرکت کرده‌اند، افزود: از این تعداد، ۱۰ نفر در خدمت فدراسیون دو و میدانی هستند. چه لزومی دارد فدراسیون دو و میدانی هزینه کند تا مربی بدنساز ذوب‌آهن، سایپا و یا فلان دانشگاه مدرک مربیگری بگیرد؟

رییس فدراسیون دو و میدانی ادامه داد: رویکرد اصلی کمیته آموزش فدراسیون، برنامه‌ریزی برای ارتقای دانش مربیان است و بهترین مدرسان داخلی و خارجی را برای دانش افزایی مربیان فدراسیون دو و میدانی که همان ۱۲۰ نفر هستند دعوت خواهیم کرد.

کد خبر 332703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.