هوای سیاست در ریه مقصران محکومیت پرسپولیس!

پادرمیانی مدیران دولتی در پرونده محکومیت پرسپولیس، بزرگ‌ترین لطف را در حق علی‌اکبر طاهری و مهدی طارمی کرد تا از یک رسوایی بزرگ فرار کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایمنا، بحث و جدل علی‌اکبر طاهری مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس با عادل فردوسی‌پور و علی دایی از یک طرف، در کنار افشاگری‌های حسین هدایتی عابربانک همیشه در صحنه قرمزها باعث شد تا ابعاد جدیدی در رابطه با تراکنش‌های مالی در باشگاه پرسپولیس در اختیار هواداران این تیم و بینندگان برنامه ۹۰ دوشنبه شب قرار گیرد. البته پرسپولیسی‌ها که در این مدت درگیر جابجایی‌های مدیریتی هم بوده‌اند، به تازگی از یک پرونده انضباطی بزرگ رهایی پیدا کرده‌اند و اگر داستان شکایت ریزه اسپور ترکیه و غرامتی که از قرمزها می‌خواستند ادامه پیدا می‌کرد، امروز مشکلات پرسپولیس دوبرابر هم شده بود.

به هر حال برخی بی‌کفایتی‌های مدیریتی در کنار زیاده خواهی بازیکنی مثل مهدی طارمی باعث شد تا قرمزها دچار یکی از سنگین‌ترین احکام صادر شده انضباطی فیفا علیه خودشان شوند و این موضوع بدون شک می‌توانست عملکرد کلی مجموعه پرسپولیس را تحت تأثیر قرار دهد، اما در این میان، پادرمیانی مدیران رده بالای دولت که گفته می‌شود حتی کار را به رایزنی رییس‌جمهور و وزیر امور خارجه هم رساند باعث شد تا ریزه اسپور شکایتش را پس بگیرد و این مسأله خوشحالی را به اردوی قرمزها آورد. در مقابل، این اتفاق صدای استقلالی‌ها را درآورد که چرا در داستان محرومیت فصل گذشته آبی‌ها دولت وارد عمل نشد و آبی‌ها مجبور شدند دوران محرومیت خودشان را پشت سر بگذارند و بدون شک این مسأله در آینده ممکن است باعث ایجاد چالش‌های هوادارای و حتی مدیریتی دو باشگاه در ارتباط با مسئولان ورزش کشور هم بشود.

اما شاید سوال مهم این باشد که آیا رفتار دولتمردان ایرانی در مورد موضوع بخشش محرومیت پرسپولیس درست بود و یا آنها باید اجازه می‌دادند تا این مسأله درس عبرتی برای مدیران آینده ورزش ایران و حتی بازیکنان منفعت طلبی مثل مهدی طارمی شود؟ به هر حال در این ماجرا، هم علی‌اکبر طاهری و هم مهدی طارمی باید پاسخگو می‌بودند اما با این اتفاق آب‌ها از آسیاب افتاد تا طارمی دو ماه دیگر سینه سپر کند و بدون اینکه غرامتی بابت رفتار خودسرانه خودش داده باشد، دوباره در فوتبال ما مشغول به بازی شود.

علی‌اکبر طاهری هم که دوشنبه شب مشخص شد آنچنان هم مدیر بی‌حاشیه‌ای نبوده با خیالی راحت در خانه خواهد نشست و از راه دور برای مدیریت برنامه ۹۰ تصمیم‌گیری می‌کند. در این شرایط، ای کاش دولتی‌ها به جای پاک کردن صورت مسأله و سوزاندن کوپنی که مطمئناً در آینده باید آن را برای طرف ترکیه‌ای جبران کنیم، اجازه می‌دادند تا این پرونده روند طبیعی خودش را طی کند تا آنهایی که در این مدت پول‌های میلیاردی از بیت‌المال به جیب زدند و کک‌شان هم نگزید امروز در مقابل هواداران تیمشان پاسخگوی تصمیمات بی‌برنامه خودشان باشند.

کد خبر 332621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.