اعطای تسهیلات به متقاضیان خرید انشعاب فاضلاب در اصفهان

مدیر عامل آبفای استان اصفهان از انعقاد تفاهم نامه با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای اعطای وام قرض الحسنه به متقاضیان خرید انشعاب فاضلاب خبر داد و گفت: بر اساس بودجه مصوب سال ۹۶ باید تا پایان امسال ۲۸ هزار ۶۰۰ فقره انشعاب فاضلاب با ۵۵ هزار آحاد به متقاضیان جدید واگذار شود.

به‌ گزارش گروه دریافت خبر ایمنا به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، هاشم امینی در ششمین نشست تخصصی توسعه فروش انشعاب فاضلاب در مناطق دارای امکان فنی، با اعلام این خبر، اظهار کرد: شهروندانی که تاکنون نسبت به خرید انشعاب فاضلاب اقدام نکرده‌اند می‌توانند با معرفی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به شعب منتخب بانک قرض الحسنه مهر ایران مراجعه و از وام در نظر گرفته شده با اقساط ۳۶ ماهه استفاده کنند.

وی افزود: بر اساس بودجه مصوب سال ۹۶ باید تا پایان امسال ۲۸ هزار ۶۰۰ فقره انشعاب فاضلاب با ۵۵ هزار آحاد به متقاضیان جدید واگذار شود.

مدیر عامل آبفای استان اصفهان گفت: بر این اساس تا پایان آبان ماه امسال ۱۱ هزار و ۱۶۰ فقره انشعاب با ۲۲ هزار و ۴۰۰ آحاد واگذار شده که نشان از تحقق ۴۰ درصدی برنامه زمان‌بندی دارد.

وی توسعه شبکه‌های جمع آوری و انتقال فاضلاب را موجب ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه دانست و گفت: با توجه به سرمایه گذاری های کلان در این بخش باید شهروندان را به خرید انشعاب فاضلاب ترغیب کرد.

امینی همچنین بر حاکم شدن نگاه تخصصی و مهندسی هنگام اجرای طرح های فاضلاب تاکید کرد و افزود: نباید اجازه داد افراد غیرمتخصص و غیر مسئول با نصب های غیراصولی، فعالیت‌های شرکت را مخدوش کنند.

معاون خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز در این نشست گزارشی از پیمایش اماکن دارای امکان فنی فاضلاب ارائه کرد و گفت: در حال حاضر حداقل امکان واگذاری انشعاب فاضلاب به ۳۷ هزار متقاضی جدید وجود دارد.

رضا رضایی افزود: این نتایج نشان می‌دهد شرکت آبفای استان اصفهان میلیاردها تومان در زمینه احداث تصفیه خانه و توسعه شبکه‌های فاضلاب سرمایه گذاری کرده است اما هنوز هزاران نفر از شهروندان در شهرهای تحت پوشش نسبت به خرید و نصب انشعاب فاضلاب اقدام نکرده‌اند.

کد خبر 332583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.