درخشش در سینماحقیقت، نویدی برای سینمای مستند اصفهان

یازدهمین جشنوارۀ بین‌المللی سینما حقیقت، ۲۶ آذر ماه با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد و نمایندگان اصفهان در این جشنواره خوش درخشیدند.

به گزارش ایمنا، در بخش مستند بلند بین الملل، جایزۀ ویژۀ هیئت داوران به فیلم «مادرم ایل من» به کارگردانی عزت الله پروازه و تهیه کنندگی ابراهیم مرادی تعلق گرفت و در بخش ملی نیز، علی شیلان دری، توانست جایزۀ بهترین تصویربرداری را برای فیلم «دیدن و بودن» از آن خود کند.

رئیس انجمن سینمای جوان اصفهان در گفتگو با ایمنا ضمن تبریک به جامعۀ هنری اصفهان در خصوص موفقیت اعضای این انجمن در جشنوارۀ سینما حقیقت گفت: خوشحالم که این اتفاقات خوب یکی پس از دیگری برای اعضای انجمن سینمای جوان اصفهان رخ می دهد.

سید محمد طباطبایی اظهار داشت: عزت الله پروازه کارگردان فیلم «مادرم ایل من»، ابراهیم مرادی تهیه کنندۀ این فیلم، همینطور آقای کرباسی آهنگساز آن، هر سه از اعضای انجمن سینمای جوان هستند و آقای شیلان دری که توانست در حضور تصویربرداران برتر سینمای ایران، جایزۀ بهترین تصویربرداری را کسب کند، مدیر سابق کانون عکس انجمن بود و یکی از بهترین عکاسان و تصویربرداران حال حاضر اصفهان است.

وی افزود: جوایزی که این عزیزان کسب کردند به ویژه بعد از انتقاداتی که به حضور کمرنگ اصفهان در جشنوارۀ فیلم کوتاه تهران شد، شیرینی دوچندان داشت و این موفقیت ها نویدبخش اتفاقات خوبی در سینمای مستند اصفهان است. جشنوارۀ بین المللی سینما حقیقت، کعبۀ آمال فیلمسازان مستند است و کسب این افتخارات برای نمایندگان اصفهان اتفاق بزرگی است که نباید فراموش شود.

طباطبایی با اشاره به وضعیت فیلم کوتاه اصفهان گفت: در حوزۀ فیلم کوتاه نیز اتفاقات جدیدی در پیش است و با توجه به اینکه فیلم های جشنواره فیلم کودک و نوجوان به مراحل پایانی تولید نزدیک شده و با تکیه بر بازبینی ها، می توان گفت که از نظر کیفی این فیلم ها در سطح خوبی قرار دارند و در آینده ای نزدیک در این حوزه نیز، شاهد اتفاقات خوبی به ویژه در بخش داستانی خواهیم بود. /

کد خبر 332573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.