دعوت به آموزه های دینی نیازمند درک صحیح از نیازها است

تیران-جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: دعوت نسل جدید به آموزه های دینی همانند نماز نیازمند درک صحیح از نیازها و روش های دعوت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، سرهنگ حسین حسین زاده، روز دوشنبه در دومین اجلاس نماز شهرستان تیران و کرون که با عنوان نماز و فضای مجازی در سالن بصیرت آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد؛ اظهار کرد: جایگاه و ظرافت های دین اسلام موجب نفوذ در دل مردم می شود و این موضوع یک فرصت در جنگ نرم است.

وی افزود: آموزه های دینی به دلیل اخلاص و منبع پاک همواره در دل افراد نفوذ پیدا می کند و از این جهت دین اسلام در جوامع غربی در حال گسترش است و باید از این منبع ارزشمند با بکارگیری تکنولوژی های روز جامعه استفاده کرد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ظرفیت های فضای مجازی غیرقابل انکار است، تصریح کرد: باید از این ظرفیت روز و عصر حاضر برای انتقال مفاهیم ارزشمند اسلامی استفاده شود و فعالان فرهنگی، روحانیون و افراد اثرگذار با تولید محتوای موثر در انتقال مفاهیم از طریق فضای مجازی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه بین نسل ها فاصله ایجاد شده و در انتقال مفاهیم در برخی مواقع به دلیل این فاصله ها موفق نبوده ایم، خاطرنشان کرد: دعوت نسل جدید به آموزه های دینی همانند نماز نیازمند درک صحیح از نیازها و روش های دعوت است که بدون شناخت از وضعیت روحی و درک آنان موفق نخواهیم بود.

سرهنگ حسین زاده غفلت از فضای مجازی و کارکردهای آن را عامل افزایش آسیب ها و چالش های این فضا دانست و یادآورشد: اگر در فضای مجازی محتوای مناسب و جذاب عرضه نکنیم آنگاه در این فضا مطالب بی ارزش و منحرف کننده مردم را می گیرد و موجب انحراف جامعه و شکست بنیان خانواده و انحراف نسل جوان می شود.

وی با بیان اینکه باید سواد رسانه ای و آگاهی نسبت به وضعیت روز جامعه و آسیب های آن داشته باشیم، گفت: بدون اطلاع از علوم فناوری اطلاعات و سواد رسانه ای قادر به فعالیت نخواهیم بود و این بی اطلاعی مایه شکست و بروز اتفاقاتی برای ما خواهد شد.

سرهنگ حسین زاده با بیان اینکه بیش از هفت هزار عنوان مجرمانه در فضای مجازی توسط پلیس فتای استان اصفهان کشف شده، افزود: بی توجهی و عدم هوشیاری منجر به گرفتاری در دام مجرمان و بروز اتفاقات ناگوار می شود.

در این آیین از افراد و مراکز فعال فرهنگی شهرستان تیران و کرون در امر ترویج فرهنگ نماز تجلیل شد.

کد خبر 332525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.