اگر بخواهیم می‌توانیم مشکلات کشور را حل کنیم

شهرضا - نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت:اگر بخواهیم می‌توانیم مشکلات کشور را حل کنیم و اگر نمی توانیم بیهوده به دیگران ایراد نگیریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مسعود پزشکیان در همایش مجلس و نقش قانون در توسعه پایدار اظهار کرد: در زمانی که عراق با پشتوانه همه نیروهای بین المللی به کشور ما حمله کرد مردم با همه توان وارد صحنه مبارزه شدند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور اشتغال شود.

وی ادامه داد: باوجودی که در آن زمان و در شرایطی که هیچ یک از امکانات امروزی را در اختیار نداشتیم پیروز شدیم اما واقعیت این است که در داخل کشور نتوانستیم آنچه را که شهدا و رهبری از ما خواستند را برآورده کنیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مشکل ما نبود عدالت در بخشهای مختلف است، خداوند در قرآن فرموده برای هر امتی رسولانی برگزیدیم که در میان آن مردم به عدالت رفتار کنند، ما نیز منتظر امام عصر(عج) هستیم تا بین ما عدالت را جاری کنند اما متاسفانه شاهد بی عدالتی گسترده در همه بخشها هستیم.

پزشکیان ادامه داد: مسئولان باید مشکل بی عدالتی را در جامعه حل کنند، در حوزه بهداشت و درمان برخی افراد از چند ده میلیون تا میلیاردها درآمد دارند و برخی نیز ماهیانه ۱.۵ میلیون دریافتی دارند در حالی که در هیچ کجای دنیا اینگونه نیست.

وی بیان کرد: امکان ندارد ما راه حل درستی را برای حل مشکلات ارائه کنیم اما مشکل حل نشود علت اینکه مشکلات هنوز باقی است آن است که بسیاری از وقتها علم آن کار را نداریم و جسارت اینکه بگوییم نمی دانیم یا نمی توانیم را نیز نداریم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر حرف درست به قانون تبدیل شود و به درستی اجرا شود مشکلی باقی نمی ماند، پس اینکه ما امروز قانون وضع می کنیم و ۶ ماه دیگر یا ۶ روز دیگر آن را نقض می کنیم نشان می دهد مشکلی در ما وجود دارد.

پزشکیان اضافه کرد: ما باید پاسخگوی مردم باشیم و به جای دعواهای سیاسی به دنبال اتحاد برای حل مشکلات مردم باشیم.

وی گفت: خداوند اگر ببیند که ما صادقانه در حال خدمت هستیم حتما به ما یاری می‌کند اما وقتی فقط به دنبال پیروزی جناح خودمان هستیم و بعد به نام دین و اسلام پستها و مقامها را تقسیم می کنیم مشکلات زیادی بوجود می‌آید.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بخواهیم می‌توانیم مشکلات کشور را حل کنیم و اگر نمی توانیم بیهوده به دیگران ایراد نگیریم.

به گزارش ایمنا، این همایش به دعوت نماینده مردم شهرستانهای شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

کد خبر 332163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.