برند انار نادری بادرود می تواند در جذب گردشگر موفق باشد

نطنز- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: شهر بادرود با داشتن محصولات متنوع باغی از جمله برند معروف انار نادری می تواند در جذب گردشگران داخلی وخارجی بسیار فعال تر عمل کند .

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز ، محسن یارمحمدیان صبح امروز در یازدهمین جشنواره انار نادری بادرود که در محل مجتمع فرهنگ  وهنر این شهر برگزار شد به اهمیت و جایگاه گردشگری در ایران و شهرهایی که از یک برند معروف بهره می برند اشاره کرد وگفت، شهر بادرود با داشتن محصولات متنوع باغی از جمله برند معروف انار نادری می تواند در جذب گردشگران داخلی وخارجی بسیار فعال تر عمل کند .

 وی تاکید کرد مسوولان به هیچ عنوان اجازه ندهند بافت های قدیمی و خانه های خشت و گلی منطقه دستخوش تخریب و تغییرات شوند زیرا گردشگر صرفا برای دسدن این خانه ها و مناظر زیبای تاریخی به شهر و منطقه قدم می گذارد .

 یار محمدیان افزود در صورت تقویت زیر ساخت های گردشگری  می توان از مهاجرت جوانان جلوگیری کرد و برای آنان نیز شغل ایجاد نمود.

وی راه اندازی قطار گردشگری تهران – بادرود را که هر هفته پنج شنبه ها انجام می ود یک فرصت ارزشمند جهت معرفی اثار و بناهای تاریخی و فروش صنایع دستی  و راه اندازی بازارچه های محلی برای گردشگران داخلی وخارجی دانست

 معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان  در ادامه ،اراده جمعی را لازمه رونق صنعت گردشگری در استان دانست و گفت: با تمام توان از هرگونه سرمایه گذاری در این بخش حمایت می شود.
یارمحمدیان با تاکید بر لزوم تقویت صنعت گردشگری در این استان که مملو از جاذبه های تاریخی و طبیعی است افزود: دولت تدبیر و امید اهتمام ویژه ای برای مساعدت با سرمایه گذاران در بخش گردشگری دارد.
وی یادآوری کرد: بدون وجود اراده جمعی در تمامی سازمان ها و نهادهای مسئول نمی توان از یک نهاد مانند اداره کل میراث فرهنگی، انتظار تحقق بخشیدن به هدفی بزرگ را داشت.


وی یادآوری کرد: تا پایان سال 91 آمار گردشگران خارجی به اصفهان 60 هزار نفر بود که این تعداد تا کنون  به 350 هزار نفر رسید ه است
یازدهمین جشنواره انار نادری شهر بادرود امسال در حالی برگزار شد که اکثر باغات منطقه به خاطر سرمی زودرس پاییزه دچار سرمازدگی شده و خسارات جبران ناپذیری را به کشاورزان وارد آورد.

 انار نادری بادرود یکی از پنج برند معروف انار کشور در کنار رقم‌هایی ازجمله رباب نی‌ریز، شیشه گپ فردوس از ارقام مرغوب انار شناخته‌ شده در کشور است.

وسعت باغهای انار نادری بادرود هزار و ۵۰۰ هکتار است  که با دارا بودن بیش از یک میلیون اصله درخت انار و با توجه به اینکه شغل بیشتر مردم این شهر کشاورزی و باغداری است همه ساله شاهد برگزاری جشنواره انار هستیم

کد خبر 332132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.