بررسی موضوع افزایش عوارض خروج از کشور در مجلس

رییس کمیسیون ویژه تولید ملی مجلس با تاکید بر اینکه افزایش عوارض خروج از کشور در مجلس بررسی می شود، گفت: سقف درآمدهای مالیاتی در بودجه سال ۹۷ به ۱۳۱هزار میلیارد تومان افزایش یافته که حدود ۱۷هزار میلیارد تومان به این سقف مالیاتی افزوده شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا حمیدرضا فولادگر با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال ۹۷ به مجلس، اظهار داشت: سقف درآمدهای مالیاتی در بودجه سال ۹۷ بالا برده شده و به ۱۳۱هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که دولت نسبت به سال گذشته حدود ۱۷هزار میلیارد تومان به این سقف مالیاتی اضافه کرده است.

وی افزود: اگر به صورت کلی به این موضوع نگاه شود که بتوان درآمدهای مالیاتی را جایگزین درآمدهای نفتی و نفت خام کرد، خوب است، اما این اتفاق باید به شرطی رخ دهد که از رکود خارج شویم و درآمدی ایجاد شود که بتوان مالیات آن را گرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه در دو سال گذشته که سقف درآمدهای مالیاتی بالا برده شده تحقق آن کاهش یافته است، ادامه داد: در دو سال اخیر حدود ۸۰ درصد تحقق مالیاتی داشتیم، در حالیکه در سال های پیش از این تا ۹۷ درصد تحقق مالیاتی وجود داشته است.

وی با بیان اینکه این سقف که بالا برده شده به شرطی قابل تحقق است که رکود حل و شرایط رونقی حاکم شود، یادآور شد: اگر می خواهیم خام فروشی نفت نداشته باشیم و به جای آن به درآمدهای مالیاتی اضافه می کنیم، سرمایه گذاری در حوزه نفت باید افزایش یابد و زنجیره ارزش افزوده تکمیل شود.

فولادگر افزود: باید کار و درآمد ایجاد و سپس مالیات آن اخذ شود، در غیر اینصورت فقط فشارها افزایش می یابد.

رییس کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، با بیان اینکه در لایحه بودجه سال ۹۷ درآمدهای دیگر دولت همانند عوارض خروج از کشور را افزایش یافته است، تصریح کرد: ممکن است یک قشری از جامعه برای تفریح از کشور خارج شوند که می توان عوارض آنها را افزایش داد، اما اقشار دیگری برای تجارت و صادرات و سفر عتبات عالیات از کشور خارج می شوند، که این افزایش قابل بررسی بوده و در مجلس مورد بحث جدی قرار می گیرد که قابلیت بازنگری دارد.

کد خبر 332061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.