مجلس نمایندگان آمریکا درباره آزار جنسی ترامپ تحقیق می کند

بیش از ۵۰ قانونگذار دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه انجام تحقیقات درباره شکایتهای آزار جنسی را که چند زن علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ارائه کردند خواستار شدند.

به گزارش ایمنا، این نمایندگان در نامه ای مکتوب اعلام کردند :« نمی توانیم زنانی را که اتهاماتی را علیه آقای ترامپ مطرح کرده اند نادیده بگیریم». ۵۶ نماینده مجلس نمایندگان این نامه را که گروه اقدام زنان دموکرات آن را آماده کرده و همه نمایندگان زن حزب دموکرات در مجلس نمایندگان را شامل می شود این نامه را امضا کرده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این درخواست پس از آن ارائه می شود که سه زن از کنگره انجام تحقیقات در خصوص شکایت خود را علیه ترامپ در خصوص آزار و اذیت جنسی آنها خواستار شدند. این سه زن روز دوشنبه ۱۱ دسامبر در یک نشست خبری در نیویورک  ترامپ را به تحقیر و آزار جنسی خود متهم کردند. این سه نفر با نام‌های جسیکا لیدز، سامانتا هولوی و ریچل کروکس جزئیات رفتار ادعایی ترامپ را توضیح دادند. نشست خبری آنها را گروهی به نام Brave New Films برگزار کرد که ماه گذشته مستندی را با نام "۱۶ زن و دونالد ترامپ" درباره ادعاهای آزار جنسی علیه ترامپ نمایش داده بود. 

در دو سال گذشته بیش از ۱۲ زن، ترامپ را به آزار جنسی در سالهای پیش از ورود به عرصه سیاسی متهم کرده اند. در این نامه که به کمیته تحقیقات اصلی مجلس نمایندگان ارسال شده آمده است دست کم ۱۷ شاکی وجود دارد که اسامی آنها آورده شده است.

کاخ سفید در واکنش به این اتهامات گفته است که این زنان «ادعاهای نادرست» می‌کنند. همچنین به علت سیطره جمهوری خواهان بر برنامه کنگره، احتمال نمی رود تحقیقات رسمی در خصوص این اتهامات صورت بگیرد.

کد خبر 331755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.