بازدید گردشگران مالزیایی از آثار تاریخی فریدن+تصاویر

فریدن - مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدن گفت: گروهی از گردشگران مالزیایی از آثار تاریخی فریدن بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن،  با همراهی جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، گروهی از گردشگران مالزیایی از آثار تاریخی فریدن بازدید کردند.

شهر چهار طبقه و اقامتگاه بوم گردی واقع در روستای موغان فریدن و نیز ساختمان سنگی و موزه مردم شناسی واقع در شهر داران از جمله مکان هایی بود که این گردشگران خارجی از آن ها بازدید کردند.

محمود سلیمی مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان در حاشیه این برنامه توریستی، به ایمنا گفت: اقامتگاه بوم گردی روستای موغان در فاصله ۲۰ کیلومتری شهرستان فریدن قرار دارد و کشف دست کنده های تاریخی چهار طبقه در این روستا در عمق ۲۰ متری، با مساحت بیش از ۳ هزار متر مربع و قدمت بیش از ۵۰۰ سال هر ساله مسافران و رهگذران بسیاری را به خود جذب می کند علاوه بر آن که در مجاورت این روستا نیز رودخانه پلاسجان؛ موجب جذب گردشگران بسیاری است.

وی با بیان این اقامتگاه تا کنون پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور بوده است، بر ضرورت توسعه این اقامتگاه ها در منطقه تاکید کرد و از صدور موافقت اصولی ۱۱ اقامتگاه بوم گردی خبر داد و گفت: فرایند صدور مجوز برای ایجاد اقامتگاه بوم گردی حداکثر تا یک ماه طول می کشد.

سلیمی با اشاره به ظرفیت های عظیم روستاهای فریدن برای رونق بوم گردی و گردشگری افزود: فرهنگ ایجاد، در آمد زایی و استفاده از ظرفیت های بوم گردی باید در منطقه نهادینه شود.

وی توسعه این اقامتگاه ها را در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: هر خانه ای که سبک قدیمی داشته باشد و اصالت روستایی  بودن خود را حفظ کرده باشد می تواند به اقامتگاه بوم گردی تبدیل شود.

 به گزارش ایمنا؛ وجود اقامتگاه بوم گردی روستای موغان در فاصله ۲۰ کیلومتری این شهرستان و کشف دست کنده های تاریخی چهار طبقه در این روستا گردشگران بسیاری  را از داخل و خارج کشور به خود جذب می کند.

کد خبر 331521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.