کاهش صادرات طلا زنگ خطری بزرگ برای کشور/طلای ایرانی برندسازی شود

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: کاهش صادرات طلا و جواهرات از رقم ۷۵۰ میلیون دلار به ۶۰ میلیون دلار زنگ خطری است که باید بخش دولتی و خصوصی را به تکاپو برای احیای مجدد آن بیندازد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا محمد رضا مودودی در نشست کشوری توسعه صادرات و جواهرات در اتاق بازرگانی اصفهان، اظهار داشت: کاهش صادرات طلا و جواهرات از رقم ۷۵۰ میلیون دلار سال ۹۰ به ۶۰ میلیون دلار سال ۹۵ زنگ خطری است که باید بخش دولتی و خصوصی را به تکاپو برای احیای مجدد  آن بیندازد.

وی افزود: اتاق بازرگانی، انجمن های تخصصی و تشکل های صادراتی باید در بخش طلا جدی تر و فعالانه وارد شوند تا از گردش هزار میلیارد دلاری این صنعت در جهان بخشی از آن به ایران تعلق پذیرد.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران خواستار مطالعه دقیق رفتار کشورهای همسایه در زمینه طلا و جواهرات و توسعه این بخش  شد و گفت: تشکیل میزهای تخصصی صادراتی در استان ها با هدف شناسایی چالش ها و ارایه راهکارهای اجرایی برای توسعه صادرات بخش های تخصصی است.

وی تاکید کرد: نتایج و مصوبات نشست های تخصصی میزهای صادراتی به عنوان دستور جلسه شورای عالی صادرات کشور به شمار می آید.

مودودی حمل و نقل را یکی از چالش های صادرات طلا و جواهرات برشمرد و گفت: برندسازی تولیدات ایرانی در بازارهای هدف می تواند جلوی رقابت منفی و محصولات تقلبی را بگیرد.

ایجاد میزهای تخصصی صادراتی براساس مزیت هر استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این نشست گفت: میزهای تخصصی صادراتی سازمان توسعه تجارت براساس مزیت هر استان به همان استان تفویض شده است.

اسرافیل احمدیه افزود: میز شیرینی جات سنتی، فرش ماشینی،  نساجی، روغن صنعتی و  طلا و جواهرات  به استان اصفهان تفویض شده است تا با راهبری و ارایه راهکارهای اجرایی زمینه توسعه صادرات این بخش ها را فراهم کند.

اصغر خودسیانی مدیر گمرگ فرودگاه اصفهان در این نشست گفت: صادرات طلا و جواهرات و واردات شمش از طریق گمرک فرودگاه اصفهان قابل انجام است و فعالان اقتصادی بخش طلا می توانند از این فرودگاه مصنوعات خود را در کمتر از یک ساعت با انجام امور گمرکی صادرکنند.

کد خبر 331478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.