وزنه‌برداری ایران برای نخستین بار طعم قهرمانی جهان را چشید

تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان برای نخستین بار عنوان قهرمانی جهان را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، در آخرین روز مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان در آناهیم آمریکا، رقابت گروه (A) دسته ۱۰۵+ کیلوگرم از ساعت ۵ صبح امروز (چهارشنبه ۱۵ آذرماه) با حضور بهداد سلیمی و سعید علی حسینی برگزار شد. در دسته فوق سنگین به غیر از ۲ نماینده کشورمان، هشت وزنه بردار گرجستان، ازبکستان، برزیل، الجزایر، جمهوری چک، مجارستان، ترکمنستان و استونی نیز حضور داشتند.

سعید علی حسینی که در حرکت یکضرب با مهار وزنه ۲۰۳ کیلوگرم به مدال برنز دست یافته بود، در حرکت دوضرب ابتدا وزنه ۲۳۶ کیلویی را بالای سر برد و در دومین حرکت وزنه ۲۴۳ کیلویی را بالای سر برد و در سومین انتخاب خود وزنه ۲۵۱ کیلوگرم را مهار کرد و با مجموع ۴۵۴ کیلوگرم به مدال نقره رسید و کار خود را در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۷ جهان با ۲ مدال برنز و یک نقره به پایان برد.

بهداد سلیمی که در حرکت یکضرب وزنه ۲۱۱ کیلوگرم را ثبت کرده بود و مدال نقره گرفته بود، در اولین انتخاب حرکت دوضرب وزنه ۲۴۱ کیلوگرم را مهار کرد و داوران این وزنه را از وی قبول کردند ولی هیأت ژوری همانند بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو این وزنه را خطا اعلام کردند. بهداد برای ماندن در جدول و قهرمانی تیم ملی وزنه برداری در انتخاب دوم حرکت دوضرب با موفقیت وزنه ۲۴۲ کیلویی را به ثبت رساند. در آخرین حرکت دوضرب نیز وزنه ۲۵۲ کیلویی را به درستی مهار کرد ولی مجدداً هیأت ژوری این وزنه را به او خطا دادند. بهداد در حرکت دوضرب با ثبت وزنه ۲۴۲ کیلویی پنجم شد و در مجموع با ۴۵۳ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. بهداد نیز کار خود را در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۷ جهان در آمریکا با یک مدال نقره یکضرب و یک نشان برنز مجموع به پایان برد.

مارت سیم وزنه بردار استونی که در حرکت یکضرب با ۱۹۱ کیلوگرم در جایگاه هفتم قرار گرفته بود، با مهار وزنه ۲۵۳ کیلویی مدال نقره دوضرب را از آن خود کرد و با مجموع ۴۴۴ کیلوگرم در جایگاه پنجم قرار گرفت.    
لاشا تالاخادزه گرجستانی، حرکت یکضرب ۲۲۰ کیلوگرم، در حرکت دوضرب ۲۵۷ و در مجموع ۴۷۷ کیلوگرم به سه مدال طلا رسید.همچنین وی به غیر از ثبت رکورد جدید در حرکت یکضرب به میزان ۲۲۰ کیلوگرم، ۴ کیلوگرم رکورد مجموع جهان را که در اختیار خودش بود را ارتقاء داد و با ۴۷۷ کیلوگرم رکورددار جدید دنیا لقب گرفت.

 ایران برای نخستین بار بر سکوی قهرمانی وزنه‌برداری جهان
تیم ملی وزنه برداری کشورمان با ۸ وزنه بردار راهی مسابقات جهانی شد که در نهایت با ۵ مدال طلا، ۳ نشان نقره و ۶ گردن آویز برنز و کسب ۵۰۹ امتیاز برای نخستین بار قهرمانی رقابتهای جهانی شد. پس از تیم کشورمان، تیم های کره جنوبی و ازبکستان در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

کد خبر 330750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.