وحدت به معنای تبیین حقایق است

فریدن- امام جمعه داران گفت: وحدت به معنای پوشاندن حقیقت به دلیلی ترس از افشاء نیست بلکه وحدت به معنای تبیین حقایق است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر داران، ضمن تبریک ولادت پیامبر  اکرم (ص) و امام صادق (ع)، هفته وحد را فرصت مناسبی برای یادآوری ارزش این مسئله مهم دانست واظهار داشت: وحدت به معنای گفته نشدن حقیقت نیست بلکه وحدت به معنای تبیین حقایق است.

وی با بیان این که امروزه دشمنان با طرح های گوناگون درصدد ایجاد درگیری بین شیعه و اهل تسنن هستند، عنوان کرد:  در شرایط حساس کنونی ما باید بیش از پیش هوشیار باشیم چرا که دشمنان خود را در پس همه این ماجراها پنهان می کنند و با ارائه طرح ها و فروش اسلحه های خود در آمد زایی هم می کنند.

امام‌جمعه داران اظهار داشت: اسرائیل و عربستان و آمریکا و وهابیت با همکاری و توطئه باهم داعش پلید را به وجود آوردند و این طرز فکر را به وجود آوردند که هرکس زودتر به خط مقدم برسد، به بهشت خواهد رفت و با این طرز فکر شیعه و سنی را در مقابل با یکدیگر قرار می‌دادند.

سیاوشی افزود:  آمریکا، اسرائیل، عربستان و وهابیت با متحد شدن با یکدیگر در ایجاد، کمک و تجهیز داعش این قصد را دنبال کردند و با ایجاد تفکراتی انحرافی در این گروه قصد براندازی اسلام را داشته اند.

امام جمعه شهر داران گفت: برای پیروزی جبهه مقاومت باید دست سردار سلیمانی و رهبر گرانقدر انقلاب و سربازان امام زمان را بوسید.

سیاوشی تصریح کرد: امروز برای انقلاب اسلامی ما جای افتخار است که با تلاش‌ها ومجاهدت‌های مدافعان حرم خود فتنه‌گران و غربی‌ها اعتراف کردند که بزرگ‌ترین فتنه قرن توسط ایران خنثی شد و همه این‌ها از وحدت اسلامی سرچشمه می‌گیرد.

وی ادامه داد: به کمک همین وحدت مسلمانان می‌توانند یک ارتش بزرگ تشکیل داده و دشمنان مشترک اسلام را به نابودی بکشانند و نمونه آن را ما امروز می‌بینیم که با محوریت ایران و سایر کشورهای محور مقاومت ۴ سال با داعش مبارزه کردیم و نتیجه آن شکست داعش بود.

سیاوشی خاطرنشان کرد:  اکنون حتی مذاکره‌کنندگان ما هم معترف‌اند که اگر قدرت موشکی ایران نبود، آن‌ها پای میز مذاکره نمی‌آمدند و جنگ را شروع می‌کردند.

وی تصریح کرد: طبق سخن برخی مسئولان نیز اگر قدرت موشکی ایران نبود حتی آن ها سر میز مذاکره هم حاضر نمی شدند و جنگ را آغاز می کردند.

امام جمعه داران با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری اشاره کردند، شهید آیت‌الله سید حسن مدرس باید الگویی برای تمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشد.

وی  همچنین از هلال‌احمر، مردم، ارتش و سپاه و تمامی دستگاه‌هایی که برای زلزله کرمانشاه و مناطق غربی کشور، انسجام نشان دادند تقدیر کرد.

حجت الاسلام سیاوشی،  با اشاره به در پیش بودن روز ۱۶ آذر گفت: دانشجویان باید نسبت به مسائل روز بصیرت داشته باشند.

سیاوشی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: از اخلاق پیامبران و اولیای الهی این بوده است که همسران و فرزندان خود را دوست داشتند و نکته قابل‌ذکر این است که مودت دوطرفه است و رحمت یک‌طرفه و هرگاه مودت به هر دلیلی از بین رفت، به سراغ رحمت بروید که در زندگی مشترک راهگشاست.

وی تاکید کرد: دشمن  طوری برنامه‌ریزی کرده است که بنیان خانواده را در جامعه اسلامی سست کند و اگر خانواده از طریق قرآن و اهل‌بیت، تربیت‌ نشده باشند، خانواده سقوط خواهد کرد.

کد خبر 330171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.