تجهیزات دانشگاه‌ها نوسازی می‌شود/دانشگاه های کشور تراز علمی خوبی در دنیا دارند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ازمحل اعتبارات صندوق توسعه ملی ،تجهیزات دانشگاه‌ها نوسازی می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دکتر منصور غلامی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: مقرر شده تا در بحث بودجه ۹۷ تجهیزات دانشگاه کمک نقدی قابل توجهی به طور ویژه دریافت کنند و این مبلغ صرف امور مربوط به بازسازی و نوسازی تجهیزات دانشگاهی می شود.

وی با تاکید بر اینکه در سال های گذشته به دلیل محدودیت بودجه فرصت بازسازی تجهیزات دانشگاهی فراهم نبوده، تصریح کرد: بازسازی تجهیزات دانشگاهی بسیار ضروری است چراکه هم باعث بالا رفتن دقت و سرعت عمل کارهای آزمایشگاهی و هم باعث انتقال بهتر یافته های علمی به مجامع بین المللی می شود.

وزیر علوم ضمن اشاره به اینکه هنوز رقم بودجه تخصیص داده شده مشخص نیست، ابراز کرد: قرار است این مبلغ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تخصیی داده شود که رقم آن تا زمان قطعی شدن لایحه مشخص نیست.

وی افزود: اگر لایحه قطعی و همه مبلغ داده شود قطعا مشکلات دانشگاه ها مرتفع می شود.

غلامی با بیان اینکه تا این تاریخ از بودجه ۸ ماهه کمی بیشتر از ۱۰ درصد هنوز به وزارت علوم تخصیص نیافته است، اضافه کرد: قول دریافت بودجه معوقه از سازمان برنامه و بودجه کشور گرفته شده است.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: قرار بود این مبلغ به صورت وام با تنفس ۲ ساله باشد اما با تلاش‌ها و پیگیری انجام گرفته مقرر شد این رقم به صورت کمک به دانشگاه‌ها از صندوق توسعه ملی پرداخت شود.

غلامی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان سالجاری بودجه دانشگاه‌ها بصورت کامل پرداخت شود.

وی در خصوص برنامه های روز دانشجو سال جاری اعلام کرد: طبق روال سنوات گذشته برنامه های بسیاری در دانشگاه های مختلف برگزار می شود، قرار است رییس جمهور کشور در همایشی با عنوان روز دانشجو در سیستان و بلوچستان حضور یابند. 

وزیر علوم در پاسخ به پرسش خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه آیا تراز علمی دانشگاه صنعتی نسبت به قبل تغییری داشته است، اظهار کرد: تراز علمی دانشگاه صنعتی نسبت به قبل کاهش نداشته است. بلکه در نهادهای ارزیابی کننده بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان از تراز علمی خوبی همچنان برخوردار است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز پنجشنبه در شانزدهمین اجلاس رؤسای دانشگاه های سطح یک کشور که با حضور رؤسای ۱۳ دانشگاه برتر کشور برگزار شد حضور یافت.

کد خبر 330042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.