صادرات اصفهان ۲۵ درصد رشد کرد/ واردات ۲۶۶.۲ میلیون دلاری کالا به استان

مطابق آخرین آمار تجارت خارجی استان، تا پایان آبان امسال بیش از یک میلیارد و ۲۴ میلیون دلار کالا از اصفهان به مقصد بیش از ۹۶ کشور جهان صادر شد و همچنین ۲۶۶ میلیون و ۲۴۵ هزار دلارکالا وارد گمرک استان شده است.

به گزارش ایمنا مدیر کل گمرک اصفهان با تشریح جزئیات تجارت خارجه استان تا پایان آبان ماه، اظهار داشت: در هشت ماه نخست امسال از استان اصفهان، ۷۰۶  قلم کالا به  وزن سه میلیون و ۳۹  هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۲۴  میلیون و ۲۲  هزار دلار، به مقصد ۹۷ کشور جهان صادر شده است.

اسداله احمدی ونهری تاکید کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۴۹ درصد و از حیث ارزش ۲۶  درصد رشد داشته است.

وی عمده ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان را محصولات پتروشیمی به ارزش ۲۴۹ میلیون دلار، آهن آلات و فولاد ۲۴۹ میلیون دلار و فرش ۱۰۸ میلیون دلار برشمرد و بیان داشت: مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان  اصفهان شامل عراق با ۲۸۰ میلیون دلار با ۲۷ درصد، امارات متحده عربی با ۱۶۶ میلیون دلاربا ۱۶ درصد، افغانستان با ۱۶۰ میلیون دلار با ۱۶ درصد، پاکستان با ۷۹ میلیون دلار و ۸ درصد رشد و چین با ۵۷ میلیون دلار و ۶ درصد سهم ازکل صادرات استان  هستند.

مدیرکل گمرک اصفهان بیان داشت: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و دولت الکترونیک؛ صادرات تولیدکنندگان استان اصفهان با حداقل تشریفات گمرکی و از طریق سامانه جامع امور گمرکی انجام می گیرد.

احمدی ونهری با بیان اعتماد کامل گمرک  به صادرکنندگان کالا در استان اصفهان،   تاکیدکرد: با راه اندازی این قابلیت در گمرکات استان اصفهان علاوه بر تسریع عملیات گمرکی، نیازی به حضور صاحب کالا و یا نماینده وی در گمرکات استان اصفهان نیست و تمام صاحبان کالا می توانند اظهارنامه صادرات خود را در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته از محل دفتر کار خود تنظیم کنند و کالای صادراتی خود را بارگیری و بدون نیاز به کنترل های فیزیکی به سمت مرز روانه کنند.

وی در ادامه گفت: در صورت لزوم کنترل و بازرسی کالا در مرز خروج انجام و تایید می شود و در نتیجه  هزینه و زمان  صادرات کالا به شدت کاهش یافته است.

مدیرکل گمرک اصفهان اظهار داشت: ۵۹ هزار و ۷۷۲  تن کالا به ارزش ۲۶۶ میلیون و ۲۴۵ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۵ درصد و از حیث ارزش ۲۸ درصد افزایش  یافته است.

وی افزود: در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی و با راه اندازی و استفاده از سامانه پنجره فرا مرزی شاهد افزایش ۴۳ درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان هستیم.

احمدی ونهری بیان  داشت: این اداره کل با داشتن ۱۳۸ کارمند، در هشت ماهه اول امسال بالغ بر یک هزار و ۲۳۶ میلیارد و ۳۴۵ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است.

وی در خصوص مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان طی هشت ماهه ۱۳۹۶ گفت: ماشین آلات مکانیکی با ۲۸ درصد، ماشین آلات برقی با ۱۶ درصد، اجزا و قطعات منصفله ماشین آلات ۱۰ درصد، کاغذ و مقوا  با ۳ درصد و پنبه ۳ درصد از مهمترین کالاهای وارداتی به استان بوده است.

مدیرکل گمرک اصفهان اظهار داشت: عمده ترین کشورهای صادرکننده به مقصد گمرک اصفهان چین با ۲۱ درصد، کره جنوبی با ۱۴ درصد، آلمان با ۱۲ درصد، ایتالیا با ۱۲ درصد از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان را به اختصاص داده اند.

وی خاطر نشان کرد: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت شبانه روزی، طی این مدت تشریفات امور مسافری بالغ بر ۳۵۱ هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش داشته است.

احمدی ونهری اظهار داشت: در این مدت واحد قضایی گمرک اصفهان، ۸۹۵ فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا و به ارزش ۴۲۸ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال رسیدگی کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۳ درصد افزایش و حیث ارزش ۱۵ درصد کاهش داشته است.                                                                                                                      

کد خبر 329451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.