حضور یک نیروی مسلح در هر گروه گشت یگان حفاظت محیط زیست استان

فرمانده یگان حفاظت از محیط‌ زیست استان اصفهان از آموزش کار با اسلحه به محیط‌بانان اصفهانی خبر داد و گفت: در هر گروه گشت یک نفر نیروی مسلح داریم که نیاز مناطق تحت حفاظت را برآورده می کند.

مرتضی جمشیدیان  در گفت وگو با خبرنگار ایمنا از برگزاری دوره آموزشی نیروهای جدید حفاظت از محیط‌زیست خبر داد و گفت:  نیروهای حفاظت از محیط‌زیست بدون طی دوره آموزشی و اخذ گواهی مربوطه، امکان استفاده از اسلحه را ندارند به همین دلیل دوره آموزشی جهت آموزش کار با اسلحه به نیروهای جدیدالاستخدام سازمان محیط‌زیست و قوانین و مقررات مربوط به آن برگزار شد.

وی با اشاره به شرکت ۳۶ نفر از نیروهای حفاظت در این دوره افزود: دوره بعدی به‌زودی برای آموزش گروه دیگری از نیروها برگزار می‌شود.

جمشیدیان ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت از محیط‌زیست جزء نیروهای مسلح محسوب می‌شوند با این تفاوت که محیط کار آن‌ها در محیط‌های خاص و صعب‌العبوراست و امکان خطا در تیراندازی و به وجود آمدن مشکلات بعد ازآ ن بیشتر است که با آموزش‌های مداوم درصدد کاهش این مشکلات هستیم.

فرمانده یگان حفاظت از محیط‌زیست استان اصفهان تعداد نیروهای مسلح حفاظت از محیط‌زیست استان اصفهان را کافی دانست و گفت: کمبودی در نیروهای مسلح نداریم معمولاً در هر گروه گشت ما یک نفر نیروی مسلح وجود دارد که نیاز مناطق تحت حفاظت را برآورده کرده است.

وی افزود: محیط‌بانان مشمول بیمه مسئولیت هستند و مشکلی در زمینهٔ مسائل رفاهی ندارند.

به گزارش ایمنا، لایحه "حمایت از محیط‌بانان و جنگلبانان"  در اردیبهشت ماه سال جاری بعد از تصویب و بررسی در هیأت دولت به مجلس ارسال شد که همچنان در صف انتظار بررسی و تصویب در مجلس مانده است.

کد خبر 329339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.