اولین سمپوزیوم تطبیقی تربیت معلم در اصفهان برگزار می شود

اولین سمپوزیوم تطبیقی تربیت معلم به مدت دو روز چهارم و پنجم آذر ماه مطابق با ۲۵ و ۲۶ نوامبر با حضور سخنرانانی از کشورهای مختلفِ دو قاره اروپا و افریقا (اسپانیا، آفریقای جنوبی، ایرلند، لیتوانی) در دانشگاه فرهنگیان اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در این سمپوزیوم که به منظور آشنایی با مسایل و سیستم تربیت معلم در سایر کشورها، در حوزه های مختلف برنامه ریزی درسی، پژوهش، کارورزی، یادگیری الکترونیک و سایر موارد مهم تشکیل شده است، دانشگاه فرهنگیان تلاش کرده است تا در راستای این هدف با تبدیل رویدادهای واقع شده در سایر نهادهای کشور، با تاکید بر موضوعیت تربیت معلم از فرصت و ظرفیت این گردهمایی استفاده کند.

حساسیت های کمیته علمی این سمپوزیوم برای نائل شدن به اهداف تربیت معلم که همواره مدنظر و تاکید بوده است موجب شده تا محورهای اصلی سخنرانی این سمپوزیوم را دانشگاه فرهنگیان پیشنهاد دهد.

ارائه مشترک پروفسور "چارلز والتر"، "هنز وندروالت"، از آفریقای جنوبی پیرامون تربیت معلم تطبیقی، پروفسور "فتار" از آفریقای جنوبی در خصوص برنامه ریزی درسی و آموزش در تربیت معلم، پروفسور "زلویس" از لیتوانی در مورد تغییرات جدید تربیت معلم جهان، مطالب خانم پروفسور "کارمل اوسلیوان" از ایرلند با موضوع برنامه ریزی درسی، روش های یکپارچه آموزش و یادگیری و ارزیابی، سخنان دکتر "نور دیویس" از آفریقا پیرامون کارورزی، مباحث دکتر "دیویدز" در خصوص کارورزی و ارزشیابی در تربیت معلم، پرداختن به تربیت معلم در اسپانیا از سوی پروفسور "بارکوین روز" اسپانیا و نیز ارائه دکتر "توماس هیز" از ایرلند با موضوع یادگیری در تربیت معلم از برنامه های است که در این سمپوزیوم مورد توجه قرار خواهد گرفت.

گفتنی است همچنین سخنرانان داخلی نیز با موضوعیت و تاکید بر تربیت معلم به ارائه مطالب و سخنرانی خواهند پرداخت.

با توجه به رویکرد مطالعات تطبیقی پژوهشگران و اساتید پیش بینی می شوددر این سمپوزیوم اطلاعات قابل توجهی در این خصوص کسب، زمینه ای برای بحث و تبادل نظر میان مسئولان و سیاستگذاران تربیت معلم کشور با سایر کارشناسان و پژوهشگران داخلی و خارجی ایجاد و نیز بستری برای به روز شدن و تجمیع دانشجویی کارشناسان دانشگاه فراهم شود.

مخاطبان اصلی این همایش مدیران استانی، سرپرستان و روسای پردیسها و مراکز و نیز اساتید هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور هستند، همچنین شخصیت های برجسته تربیت معلم کشور به همراه سایر سیاست گذاران داخلی این عرصه و مهمانانی از اساتید صاحب نظر و صاحب اثر جهانی در این سمپوزیوم شرکت خواهند کرد.

جلسه هماهنگی این سمپوزیوم روز دوشنبه 15 آبان با حضور دکتر کیانی معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت و اعضای کمیته اجرایی پیرامون جزییات اجرایی و پیش بینی هزینه های مربوطه در دفتر این معاونت برگزار شد.

کد خبر 329274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.