مانور زلزله در چادگان برگزار می شود

چادگان - فرماندار چادگان گفت: در راستای آمادگی و القای آموزش های صحیح مدیریت بحران، مانور زلزله در چادگان برگزار می شود.

مهدی اسد پور در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، ضمن ابراز همدردی با بازماندگان حادثه زلزله اخیر درکرمانشاه، بر ضرورت آمادگی برای بروز حوادث مشابه تاکید کرد و اظهار داشت: در این راستا مانور زلزله در روز ۸ هشتم آذرماه سال جاری در محل هنرستان بعثت این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که حادثه  هیچ گاه خبر نمی کند و همواره باید آماده بود، تصریح کرد:  همه دستگاه ها موظفند آمادگی لازم برای برگزاری این مانور  را داشته باشند.

فرماندار چادگان خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این مانور سنجش توان عملیاتی و محک و ارزیابی دستگاه ها و شناسایی نقاط قوت و ضعف درهنگام وقوع حادثه در شهرستان است.

اسد پور با بیان این که کشور ما جزء کشورهای حادثه خیز است، افزود: برگزاری مانورها برای آمادگی و مقابله با حوادث ضروری است.

اسد پور گفت:  آموزش و شناخت منطقه و آمادگی  مردم و دستگاه ها باعث می شود که خطا در زمان حادثه کمتر شود.

فرماندار چادگان افزود: هدف از برگزاری این مانور را در کنار آموزش، نهادینه کردن آن در ذهن دانش آموزان و آمادگی و هماهنگی دستگاه های مسئول در انجام اقدامات قبل و بعد از اجرای مانور، کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله به‌وسیله ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش صحیح و سریع در برابر زلزله  بیان کرد.

وی ادامه داد: بالا بردن مهارت و عکس‌العمل صحیح، افزایش سرعت عمل ماندگار بودن آموزش‌ها و کاربردی کردن آنچه دانش‌آموزان آموخته‌اند از جمله دلایل اهمیت برگزاری مانور زلزله است.

فرماندار چادگان با بیان این که مانور امروز نوعی پیشگیری از کاهش حوادث در زمان زلزله محسوب می شود، خاطر نشان کرد: اجرای درست و کامل مانور می تواند در کاهش تلفات جانی هنگام زلزله موثر واقع شود.

کد خبر 329209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.