بِبَر و همسایه شو!

ذوب‌آهن در صورتی برتری در دیدار خانگی برابر فولاد می‌تواند به یک امتیازی حریف بالانشین خود برسد.

به گزارش ایمنا، ذوب‌آهن اصفهان از ساعت ۱۵ فردا در ورزشگاه نقش‌جهان میزبان فولاد خوزستان است. وجه اشتراک بارز ۲ تیم هنگام رویارویی با یکدیگر این است که آنها پس از کسب بردهای شیرین و روحیه‌بخش رو در روی هم قرار می‌گیرند.

ذوب‌آهن در هفته دوازدهم با گلی که در وقت‌های تلف‌شده در ورزشگاه سردار جنگل به سپیدرود زد ۲ بر یک برنده شد و اولین پیروزی بیرون از خانه خود در فصل جاری را جشن گرفت. اگرچه این برد دقیقه آخر خیلی به سبزپوشان اصفهانی چسبید و به روند تساوی‌های بیرون از خانه آنها پایان داد اما شاید مهم‌ترین برد هفته دوازدهم را باید به نام فولاد نوشت. تک‌گل فرشاد جانفزا به پارس جنوبی در نیمه اول کافی بود تا صدرنشین شگفتی‌ساز و تازه‌وارد مسابقات اولین شکست خود در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر را متحمل شود. شاگردان سیروس پورموسوی با برد مهمی که کسب کردند به رده چهارم جدول رسیدند و با کمی فاصله پشت سر مثلث صدرنشین لیگ قرار گرفتند. سبزپوشان اصفهانی هم با پیروزی در رشت بیش از پیش امیدوار شدند تا به مرور فاصله خود را با بالانشینان کم کنند. برای حرکت در این مسیر، شاگردان امیر قلعه‌نویی چاره‌ای ندارند تا حداکثر امتیازات این دیدار خانگی را به حساب خود واریز کنند و به یک امتیازی حریف مستقیم‌شان برسند. تحقق این هدف البته خیلی آسان نیست به خصوص که میهمان آنها آخرین بار در هفته پنجم طعم شکست را چشیده و در هفت هفته اخیر لیگ برتر اصلاً رنگ باخت را به خود ندیده است.

سبزپوشان اصفهانی خاطره خوبی از آخرین رویارویی خود با حریف اهوازی دارند. چهارم بهمن‌ماه ۹۵ از هفته هجدهم لیگ شانزدهم بود که ذوب‌آهن با تک‌گل سیدمحمدرضا حسینی فولاد را در ورزشگاه فولادشهر شکست داد. اگر تیم اصفهانی مشابه این نتیجه را فردا در ورزشگاه نقش جهان تکرار کند گام مهمی در جهت نزدیک شدن به بالانشینان برداشته به خصوص که حریف رو در روی این تیم پس از دستاورد بزرگ هفته پیشش خود در حال بدل شدن به یکی از مدعیان است.

ذوب‌آهن با پیروزی برابر فولاد همچنین می‌تواند نقش مهمی در فعل و انفعالات بالای جدول ایفا کند زیرا اگر میهمان اهوازی دست خالی ورزشگاه نقش جهان را ترک کند شکاف موجود بین این تیم و مثلث صدرنشین نه تنها کاهش نخواهد یافت بلکه ممکن است بیشتر هم بشود. اما اگر عکس این وضعیت رخ دهد احتمال دارد که تحت شرایطی فولاد در این هفته‌های پایانی دور رفت حتی به یکی از کاندیداهای قهرمانی در نیم‌فصل بدل شود به خصوص که ۲ صدرنشین فعلی لیگ این هفته در تقابلی رو در رو به مصاف هم می‌روند.

ترکیب احتمالی ۲ تیم:

ذوب‌آهن: رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، مهران درخشان‌مهر، علی حمام، حمید بوحمدان، دانیال اسماعیلی‌فر، ربیع عطایا، احسان پهلوان، مرتضی تبریزی و استنلی سوارز

فولاد: حامد لک، میلاد بدرقه، ایوب والی، فرزاد جعفری، پیمان شیرزادی، سینا مریدی، ایمان مبعلی، فرشاد جانفزا، صابر حردانی، نوید عاشوری و رحیم زهیوی

کد خبر 329154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.