باغبهادران می تواند به بزرگ‌ترین مقاصد گردشگری و سرمایه‌گذاری مبدل شود

لنجان_شهردار باغبادران گفت:ظرفیت‌های بالقوه‌ای در بخش باغبهادران نهفته است و این منطقه می‌تواند به یکی از بزرگ‌ترین مقاصد گردشگری و سرمایه‌گذاری مبدل شود چراکه باغبادران با جمعیتی بالغ‌بر 10 هزار نفر در طول هفته پذیرای 60 هزار نفر بوده و به آنها خدمات می‌دهد.

اردشیر محمدی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان،اظهار کرد: شهرباغبادران یکی از مهمترین شهرهای گردشگری، کشور به شمار می‌آید که علاوه بر آنکه رهگذر تاریخ، ردپای خود را به روشنی و وضوح برجای گذاشته و در موازنه‌های مدیریتی و سیاسی اخیر نیز بصورت جدی اثرگذار بوده است.

وی مهمترین سرمایه برای شهرداری ها را اعتماد شهروندان به مدیران شهری دانست و افزود: شهری می تواند بسوی توسعه یافتگی و پیشرفت گام بردارد که سرمایه اجتماعی آن حفظ و افزایش یابد اما حفظ و ایجاد سرمایه های اجتماعی نیازمند طی شدن فرآیندی است که در این فرآیند آحاد جامعه باید نقش آفرین باشند  و خوشبختانه این سرمایه اصلی در شهر باغبادران روز به روز افزایش یافته است.

شهردار باعبادران تصریح کرد: امروز در هر نقطه ای از شهر باغبادران کارگاهی برپاست و پروژه های مختلفی در حال اجراست و پروژه های عمرانی با سرعت قابل قبولی پیش می رود؛ اما مهم ترین و بزرگ ترین دستاورد برای شهرداری باغبادران، اعتماد مردم به این مجموعه است که آن را بسیار ارزشمند می دانم.

وی ادامه داد: امروز با همت، پشتکار و حمایت مردم در دوره چهارم و پنجم شورای اسلامی شهر باغبادران شاهد اجرای پروژه‌های تحول برانگیز در شهر هستیم که این مهم انقلابی را در حوزه مدیریت شهری رقم زده اما نباید فراموش کرد شهرداری ها نهادی مستقل، عمومی و غیردولتی هستند که مدیریت درآمد و هزینه بر عهده خود آنهاست.

محمدی اضافه کرد:ما بر این باوریم همگرایی و هم افزایی بین مردم، مدیران شهری باید بیش از گذشته ایجاد شود و مدیریت شهری باغبادران در دوره پنجم سعی کرده است از ابتدای امر در این راستا گام بردارد.

وی عنوان کرد: باید به این مهم نیز توجه داشت که شهرداری باغبادران در دهه 40 تاسیس شده و می شود گفت که با داشتن نیم قرن سابقه در مدیریت شهری، از ذخایر فرهنگی مدیریتی باغبادران به شمار می آید و برهمین اساس تلاش بسیاری شده تا از مدیریت سنتی و بدون برنامه فاصله گرفته و به سمت توسعه پایدار شهر حرکت کنیم.

شهردار باغبادران بیان کرد: باغبادران در تمامی زمینه‌ها به ویژه در حوزه گردشگری از پتانسیل‌های منحصربفردی برخوردار است و از این جهت می‌توان این شهر را یکی از با ارزشترین مقاصد گردشگری بوم گردی و طبیعت گردی کشور دانست.

وی با تأکید براینکه مسئولان استان و شهرستان باید با نگاهی فرا منطقه‌ای و ملی به بخش باغ بهادران توجهی ویژه داشته باشند،خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بالقوه‌ای در بخش باغبهادران نهفته است و این منطقه می‌تواند به یکی از بزرگ‌ترین مقاصد گردشگری و سرمایه‌گذاری مبدل شود چراکه باغبادران با جمعیتی بالغ‌بر 10 هزار نفر در طول هفته پذیرای 60 هزار نفر بوده و به آنها خدمات می‌دهد لذا ضروری است برای بهبود و ارتقای خدمات به گردشگران، سایر نهادهای خدمت‌رسان هم وارد میدان عمل شوند.

محمدی با تأکید بر رعایت مسائل زیست‌محیطی در بخش باغبادران گفت: حجم بالایی از گردشگران در طول هفته به شهر توریستی باغبادران مراجعه می‌کنند و تلاش شبانه‌روزی شهرداری باغبادران در توجه به مسائل زیست‌محیطی نباید باعث غفلت سایر نهادها نسبت به این موضوع حیاتی شود.

وی اذعان کرد: امروزه یکی از ضروریت‌های کاری شهرداری، شوراهای اسلامی و به نوعی مدیریت شهری تهیه سند چشم انداز و برنامه استراتژیک است از این رو شهرداری و شورای اسلامی باغبادران در دوره چهارم برآن شد تا با تهیه و تدوین سند چشم انداز  شهرداری باغبادران و همچنین تدوین فرصت‌های سرمایه‌گذاری حریم و محدوده‌های شهر باغبادران گامی موثر و ماندگار در توسعه همه جانبه نگین گردشگری کشور بردارد.

شهردار باغبادران یادآور شد: باید توجه داشت رویکردی که در گذشته مردم از شهرداری‌ها داشتند صرفا خدماتی بود اما امروز شهرداری‌ها با افزایش سطح توقعات مردم روبه‌رو هستند از این رو شهرداری ها به عنوان حلقه اصلی زنجیره مدیریت شهری در فرایند تحول و توسعه شهری نه فقط در ابعاد عمرانی آن جایگاه ویژه ای دارند بلکه با تغییر و تحولات پر شتاب اجتماعی و فرهنگی و گسترش جمعیت شهرنشینی، باید برای پاسخ گویی به مطالبات فزاینده فرهنگی و اجتماعی شهرها نیز تمهیدات لازم را فراهم کنند.

وی متذکر شد: در سند چشم انداز باغبادران شهرداری و شورای اسلامی شهر با نگرشی جامع در راستای شناخت و توسعه بازار محصولات، با اعمال مدیریتی موثر و مبتنی بر مشارکت و تعامل، با استقبال از مخاطرات لازم، رشد و توسعه شهر باغبادران را تا نیل به ظرفیت 800 هزار نفر گردشگر در سال، همراه با توسعه ظرفیت‌های پذیرایی و اقامتی و ارائه خدمات عمومی دنبال کرده است.

محمدی تاکید کرد: سند چشم انداز باغبادران با تصویب شورای اسلامی شهر، اجرایی شدن این برنامه استراتژیک در دستور کار شهرداری باغبادران قرار گرفت و در این مسیر نقش مشارکت مردم و یاری رساندن آنها به مجموعه شهرداری بسیار مهم و پر رنگ است.

وی اظهار کرد: در این راستا مدیریت شهری باغبادران در دوره پنجم در تلاش است تا با ایجاد ساختار مناسب، سیستم‌های مدیریت پیشرفته، فضای شهری سالم، محیط منظم و آراسته همراه با انس و الفت منطقی و پایدار از طبیغت بکر موجود در جهت حفظ و حراست زیست محیطی با فرهنگ‌سازی تدریجی و ناب و با بهره‌مندی از توانایی همکارانی سرشار از انگیزه و نشاط در مسیر سازندگی و توسعه شهر باغبادران حرکت کنیم.

شهردار باغبادران افزود: قابلیت‌ و پتانسیل‌های ارزند و ارزشمند طبیعی و جغرافیایی که به این شهر وجود دارد با اقبال و رویکرد مردم از سراسر کشور برای حضور در این شهر با هدف بهره‌مندی و استفاده از قابلیت‌های طبیعی و ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی و تاریخی شهر باغبادران را رقم زده است.

وی با اشاره به پتانسیل‌های نهفته در حوزه گردشگری این شهر، تصریح کرد: با توجه به اینکه از گذشته تا بحال تنها پارامتری که در شهر باغبادران رشو توسعه یافته است، ساخت و ساز ویلاهای بخش خصوصی بوده که تنها مامنی برای سپری کردن اوقات فراغت بخش خاصی از جامعه را داشته و هیچگونه تاثیر مثبتی بر اقتصاد شهر و رونق زندگی جامعه میزبان خود نداشته است.

محمدی با اشاره به لزوم حرکت شهرداری‌ها به سمت کسب درآمدهای پایدار شهری، اضافه کرد: در همین راستا با هدف ساماندهی حوزه گردشگری، جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در راستای ایجاد خدمات بیشتری و ایجاد درآمد پایدار از راه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری برخاستیم.

وی ادامه داد: امروز شهرداری باغبادران با انجام مطالعات متعدد معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در بسته ای پیشنهادی در قالب 50 فرصت متنوع سرمایه گذاری در این منطقه جهت ارائه به مشتاقان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تهیه و تدوین کرده است.

شهردار باغبادران هدف از این طرح را هدایت برنامه‌ریزی شده سرمایه گذاری بخش گردشگری در شهر باغبادران و ارائه پیشنهادات علمی و اجرایی به بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: در این راستا بمنظور اجتناب از سردرگمی متقاضیان سرمایه گذاری، در طرح حاضر به ارائه راهکارهای علمی شهرداری باغبادران در راستای نحوه مدیریت سرمایه گذاری پرداخته شده است.

وی با اشاره به دلزدگی سرمایه‌گذاران از روند طولانی دریافت مجوز در باغبادارن، اضافه کرد: این طرح از سویی با جلوگیری از اتلاف منابع مالی و انسانی و زمانی سرمایه گذاران، آنها را در فرآیند عبور از مراحل اداری، دریافت موافقت اصولی و مجوزهای مورد نیاز و اجرا یاری کرده و از سوی دیگر ابزار عملیاتی جلب سرمایه گذار و مدیریت مشارکت آنها را در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می هد.

محمدی در ادامه با انتقاد از عملکرد برخی از صنایع بزرگ در منطقه عنوان کرد: کارخانه‌ها، شرکت‌ها و یا حتی صنایع بزرگ در منطقه باید حق ‌و حقوق شهروندان لنجان را محترم بشمارند و عوارض ارزش افزوده و آلایندگی خود را به مردم را به موقع پرداخت کنند.

وی بیان کرد: برخی از کارخانه‌های بزرگ در شهرستان به‌جای ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب در منطقه، سرمایه‌های خود را در خارج از شهرستان لنجان برده و سرمایه‌گذاری می‌کنند درحالی‌که ظرفیت‌های بسیار خوبی در منطقه وجود دارد  و می توان از آنها بهره کامل را برد.

شهردار باغبادران با اشاره به کمبود مراکز درمانی در بخش باغبهادران خاطرنشان کرد: بخش باغ بهادران 32 روستا را تحت پوشش دارد که جمعیت افراد ساکن در این منطقه و همچنین جمعیت بالای گردشگران هفتگی در شهر توریستی باغبادران موجب می‌شود تا در روند بهبود و ارتقاء مراکز درمانی این منطقه هرچه سریع‌تر تصمیم‌گیری شود.

وی بابیان اینکه بخش باغ بهادران با توجه به گستردگی جغرافیایی و تراکم جمعیت شهری که دارد تنها یک ایستگاه آتش‌نشانی را به خود اختصاص داده است، گفت: مردم بخش باغبهادران از کمبود ایستگاه آتش‌نشانی رنج می‌برند امیدواریم مسئولان ذی‌ربط هرچه سریع‌تر برای حل این مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.

کد خبر 329100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.