۱۵۹دانشگاه ایرانی درجمع برترین «گوگل اسکالر»/ ۲ دانشگاه اصفهان در بین ۱۰ دانشگاه برتر کشور

بر اساس نظام رتبه بندی ' گوگل اسکالر' دانشگاه های '"صنعتی" و " علوم پزشکی" اصفهان در میان ۱۰ دانشگاه برتر کشور قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، با انتشار نظام رتبه ‌بندی دانشگاه‌ها بر پایه استناد گوگل اسکالر در سال ۲۰۱۷، دانشگاه صنعتی اصفهان در جایگاه هفتم و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جایگاه هشتم در بین ۱۰ دانشگاه برتر کشورمان قرار گرفتند.
در این رتبه بندی ۱۵۹ مؤسسه ایرانی در فهرست پنج هزار مؤسسه‌ این نظام رتبه بندی قرار دارند.
در این میان، دانشگاه های علوم پزشکی تهران، تهران، تربیت مدرس، علوم پزشکی شهید بهشتی، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، علوم پزشکی اصفهان، شهید بهشتی و علم و صنعت ایران در جایگاه ۱۰ دانشگاه برتر ایران قرار گرفته اند.
در این رتبه بندی، پروفایل نزدیک به پنج هزار مؤسسه شناسایی و ارزیابی شده که هدف کلیدی از انتشار این نظام رتبه ‌بندی، تشویق مؤسسه‌ ها به حضور بیشتر و فعال ‌تر در فضای وب است.
بر اساس نتایج این رتبه بندی، دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه ۴۳۶ دنیا، دانشگاه صنعتی اصفهان در رتبه ۱۰۷۰ دنیا و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در رتبه ۱۲۰۸ دنیا قرار گرفته اند.
هدف کلیدی از انتشار این نظام رتبه‌بندی، تشویق موسسه‌ها به حضور بیشتر و فعال‌تر در فضای وب است. آزمایشگاه «سایبرمتریکس» سالانه دو ویرایش از این نظام را در ماه‌های جولای و دسامبر منتشر می‌کند. این نظام رتبه‌بندی، موسسه‌ها را با نشانی وب‌سایتشان در پایگاه «گوگل اسکالر» شناسایی و ۱۰ «پروفایل» عمومی آنها را پایش می‌کند.

پس از آن استنادها شمارش و موسسه‌ها بر پایه شمار استنادهایشان رتبه‌بندی می‌شوند. اگر «پروفایل»‌های گوناگونی برای یک پدیدآور در «گوگل اسکالر» باشد، «پروفایلی» گزینش می‌شود که عملکرد بهتری دارد.

در جدول زیر، رتبه ملی و جهانی و شمار استنادهای ۱۰ موسسه برتر ایرانی در نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر پایه استناد «گوگل اسکالر» آمده است:

نام موسسه رتبه ملی رتبه جهانی شمار استنادها
دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱ ۴۳۶ ۱۲۹۶۷۱
دانشگاه تهران ۲ ۷۹۸ ۶۳۶۷۶
دانشگاه تربیت مدرس ۳ ۸۸۷ ۵۳۴۶۸
دانشگاه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی ۴ ۸۹۵ ۵۲۷۱۰
دانشگاه صنعتی شریف ۵ ۹۸۶ ۴۶۲۲۷
دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۶ ۱۰۲۴ ۴۳۸۴۶
دانشگاه صنعتی اصفهان ۷ ۱۰۷۰ ۴۱۰۴۸
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۸ ۱۲۰۸ ۳۲۳۴۲
دانشگاه شهید بهشتی ۹ ۱۲۲۴ ۳۱۳۵۴
دانشگاه علم و صنعت ایران ۱۰ ۱۲۳۱ ۳۱۱۸۰

در فهرست دانشگاه‌ها بر پایه استنادهای «گوگل اسکالر» در جولای ۲۰۱۷، «Harvard University» با ۱۷۳۴۵۳۳ استناد پیشگام است و «Stanford University»، «Johns Hopkins University»، «University of California Berkeley»، «MIT»، «University of Chicago»، «University of Cambridge»، «Princeton University»، «University College London»، و «University of Oxford» در جایگاه دوم تا دهم هستند.

کد خبر 329093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.