پرداخت آسان وام های مقاوم سازی هزینه حوادث طبیعی را کاهش می دهد

رئیس مدیریت بحران اداره کل راه و شهرسازی اصفهان با انتقاد از اعطای سختگیرانه وام های مقاوم سازی گفت: ساخت و ساز اصولی هزینه حوادث و طبیعی را به شدت کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، سید حسین خدام زاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اصفهان با بیان اینکه در جریان زلزله کرمانشاه ۴هزار و ۵۰۰واحد مسکونی تخریب صد در صدی شده اند، گفت: همچنین ۸ هزار واحد مسکونی نیازمند تعمیر هستند که از این تعداد ۲۵۰۰واحد نیازمند تعمیرات اساسی است. 

وی افزود: ۱۰۷ نفر از کارشناسان ارزیابی اصفهان روز دوم حادثه با حضور در منطقه به بررسی شرایط مناطق زلزله زده پرداختند و در حال حاضر ۳۷ کارشناس ارزیاب به همراه امکانات سخت افزاری از جمله کمپرس، بیل مکانیکی و...  از اصفهان در منطقه حضور دارند  و عملیات آواربرداری را انجام می دهند که آواربرداری ۲۶ واحد به صورت کامل انجام شده است.

خدام زاده از اهدای ۱۰۰کانکس به مناطق زلزله زده توسط انجمن انبوه سازان اصفهان خبرداد و گفت: مشکل فعلی حمل این کانکس ها به سرپل ذهاب است.

رئیس مدیریت بحران اداره کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: لازم است آسیب شناسی ساخت و ساز واحدهای مسکونی با توجه به منازل تخریب شده در غرب کشور انجام شود و کارشناسان مسکن برای مشاهده مشکلات ساخت و ساز و مسائل کارشناسی از منطقه زلزله زده بازدید کنند تا نقص های موجود در ساختمان ها مرتفع شود.

خدام زاده با اشاره به سخت گیری در پرداخت وام های مقاوم سازی گفت: پرداخت آسان این وام ها و برخورد قاطع با ساخت و سازهای غیراصولی می تواند هزینه های این قبیل حوادث را به شدت کاهش دهد.

کد خبر 329019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.