افتتاح ۳ باب مغازه وقفی در شهرضا

شهرضا – همزمان با فرارسیدن هفته وقف سه باب مغازه وقفی در شهر شهرضا افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا در مراسم افتتاح سه باب مغازه وقفی این شهرستان عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار موجود در شهرستان های شهرضا و دهاقان ۷۷۴ موقوفه وجود دارد که بخش قابل توجهی از آنها در شهرستان شهرضا قرار دارد.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: از مجموع موقوفات شهرستان ۶۶۳ موقوفه متصرفی است که تحت نظر اداره اوقاف و امور خیریه اداره می‌شود و ۱۱ عدد هم غیرمتصرفی است.

وی گفت: مجموع رقبات شهرستان نیز ۲ هزار و ۹۹۵ عدد است که از این تعداد یک هزار و ۹۳۱ عدد متصرفی و ۹۸۶ عدد غیرمتصرفی هستند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا بیان کرد: در ۲ شهرستان شهرضا و دهاقان مجموعا ۱۷ بقعه متبرکه وجود دارد که از این تعداد ۱۳ عدد در شهرضا و ۴ عدد در دهاقان قرار دارد.

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار کرد: در سامانه جامع مساجد کشور ۳۱۰ مسجد، ۳۳ حسینیه و ۱۲ تکیه به نام شهرستان شهرضا به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: در سال جاری ۲ موقوفه جدید در شهرستان به ثبت رسیده است که یکی از آنها یک باب منزل ویژه حوزه علمیه امام صادق(ع) و دیگری یک مسجد و مجموعه فرهنگی قرآنی است.

وی با اشاره به افتتاح سه باب مغازه وقفی در شهرضا به مناسبت هفته وقف اظهار کرد: این سه باب مغازه به ارزش ۵۶۰ میلیون تومان تحت عنوان «موقوفه شیخ محمدهادی فرزانه» وقف شده است.

به گزارش ایمنا، این موقوفه در خیابان حکیم صهبا شهر شهرضا جنب درمانگاه شهید نجفی قرار دارد.

کد خبر 328871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.