برای کودکان اتباع خارجی در ایران مدرسه ساختیم

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: برای پوشش تحصیلی اتباع خارجی در استان های مختلف کشور مدرسه ساختیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از پانا، معصومه ابتکار در همایش بین المللی کودک و صلح که صبح امروز ۲۹ آبان ۹۶ در کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، عنوان کرد: در حوزه توجه به حقوق کودک گام های موثری در پرورش و اعتلای وضعیت آنها انجام شده است که می توان به فعالیت های کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان و وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد.

وی به موضوع جنگ اشاره داشته وادامه داد: بر اساس آمارها چهار میلیون کودک در قرن حاضر به دلیل جنگ و درگیری از بین رفتند علاوه بر این مساله سواستفاده از کودکان در جنگ ها هم وجود دارد.

معاون امور زنان رئیس جمهور با اشاره به تخریب مدارس و بیمارستان ها در جریان حوادث و بلایا تصریح کرد: فقر و گرسنگی بعد از جنگ ها از دیگر آثار منفی است که کودکان سراسر دنیا را تهدید می کند.

ابتکار بیان کرد: در حوزه کودکان اقدامات مثبتی داشتیم از جمله اینکه کودکان اتباع خارجی اجازه تحصیل در کشور را داشتند همچنین این روند در آموزش عالی هم وجود دارد.

وی به ساخت مدرسه برای بازماندگان از تحصیل در منطقه  شیرآباد سیستان و بلوچستان اشاره داشته و گفت: این اقدامات برای دسترسی کودکان و نوجوانان اتباع به حق تحصیل انجام شده است و در سایر استان ها هم چنین برنامه هایی داشتیم.

کد خبر 328615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.