اسکان مردم مناطق زلزله زده توسط فعالین اجتماعی اصفهانی

نرگس کلباسی، فعال اجتماعی و نیکوکار اصفهانی که پیش از این با کمک های انسان دوستانه به مردم هند شناخته شده بود اینبار با جمع آوری کمک های مردمی به مناطق زلزله زده کرمانشاه و سرپل ذهاب رفته و در تلاش برای اسکان مردم زلزله زده است.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، هشت روز از زلزله کرمانشاه و سرپل ذهاب گذشته و درست هشت روز است قلب ایران در کرمانشاه می تپد، گروه های مختلف مردم از گوشه و کنار کشور  با جمع آوری اقلام مورد نیاز هموطنان سعی کرده ا ند گوشه ای از نیازهای آن ها را برآورده و کمی از دردهای مردم مظلوم غرب کشور را تسکین دهند.

نرگس کلباسی، فعال اجتماعی و نیکوکار اصفهانی که پیش از این با کمک های انسان دوستانه به مردم هند شناخته شده بود، اینبار با جمع آوری کمک های مردم به مناطق زلزله زده کرمانشاه و سرپل ذهاب رفته و در تلاش برای اسکان مردم زلزله زده است.

سپهر سلیمی فعال مردمی اصفهانی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا گفت: کمپین مردمی" نرگس کلباسی اشتری" از روز دوم زلزله غرب کشور شروع به کار کرد و خوشبختانه با اعلام شماره حساب و استقبال و حمایت بسیار خوب مردم این امکان فراهم شد که کمک های به این منطقه ارسال  شود.

 سلیمی ادامه داد: بعد از بازدید از منطقه و روستاهای زلزله زده به این نتیجه رسیدیم که حجم کمک های مردم شامل مواد بهداشتی و غذایی بسیار خوب و قابل توجه است و با توجه به فصل سرما مهم ترین نیاز مردم در حال حاضر جایی برای اسکان موقت جهت سه ماهه زمستان و بعد از آن است. بنابراین تصمیم به خرید کانکس جهت اسکان موقت مردم  با کمک های جمع آوری شده گرفتیم.

 این فعال اجتماعی گفت: روستایی که انتخاب شده روستای «امام عباس» با ۳۵ خانواده است که صد در صد تخریب شده و همه مردم آن در چادر زندگی می کنند. علی رغم این که این روستا گرم ترین روستای این منطقه است اما سرمای هوا در طول شب آزار دهنده و غیرقابل تحمل است. پس با کمک های نقدی مردم اولین سری  از کانکس ها برای اسکان موقت مردم خریداری شد. از دیروز در روستا مستقر و تعداد آن ها به تدریج تکمیل می شود. در کنار کانکس هایی که به اسکان مردم اختصاص داده می شود کانکس هایی برای بهداری، انبار مایحتاج مردم و سرویس های بهداشتی در نظر گرفته می شود، همچنین در نظر داریم پارکی برای بازی بچه ها بسازیم که وسایل  و ملزومات آن خریداری شده و تا آخر هفته به منطقه می رسد.

این فعال اجتماعی اضافه کرد: بعد از این منطقه دو روستای دیگر را برای اسکان مردم در نظر داریم که بعد از تکمیل اسکان مردم در روستای امام عباس کار آنها را آغاز می کنیم و در نهایت اسکان مردم این سه روستا فاز اول کار ما در این منطقه زلزله زده غرب کشور خواهد بود.

سلیمی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در مراحل بعد ی گام های بهتری برای اسکان موقت و دائم مردم برداریم،  گفت:  در حال حاضر مشکل اصلی مردم مسئله اسکان مردم است، به لطف خدا کمک های مردمی بسیار خوب بوده و مردم از نظر مواد غذایی و بهداشتی مشکلی ندارد و ما دعوت می کنیم که خیرین کمک های خود را برای اسکان و ساخت خانه مردم آسیب دیده اختصاص دهند.

سلیمی ادامه داد:خوشبختانه روحیه مردم با وجود مصیبت ها و مشکلاتی که دیده اند بسیار خوب است و این حفظ روحیه به دلیل کمک، حضور و همدلی هموطنان و مردم است و باید ازاین مردم قدردانی کرد.

 این فعال اجتماعی تاکید کرد، با وجود کمک های خوب و کاملی که انجام شده اما این حمایت ها نباید به یک هفته دو هفته و یا یک ماه بعد از زلزله محدود بماند، مردم تا مدت ها نیاز به کمک دارند و حمایت از آن  ها باید پایدار  و مستمر باشد  تا زمانی که مردم به روال عادی زندکی خود برگردند، شغل و سرپناه داشته باشند و بازسازی روانی برای آن ها صورت بگیرد در غیر این صورت  با توجه به از دست دادن عزیزان، از دست دادن خانه ، دارایی آسیب دیدن بچه ها و کودکان به زودی با بحران های مختلف مواجه می شوند.  کودکان این منطقه اگرچه در حال حاضر خوب به نظر می رسند اما شاهد صحنه هایی بوده اند که آن ها  را در برابر مشکلات روحی و روانی آسیب پذیر کرده است، پس ضروری است که  اکیپ های حمایت روانی در منطقه حضور داشته باشند.

وی  درباره عملکرد سازمان ها در امداد رسانی به مناطق زلزله زده گفت: از مردم نقل قول می کنم کارها و حمایت ها توسط نیروهای داوطلب انجام می شود، ارتش، سپاه و هلال احمر عملکرد خوبی داشته اند و امیدواریم که دولت  و سازمان های دولتی هم کم کاری فعلی را در روزهای آتی جبران کنند.

کد خبر 328557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.