۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
نیروی انتظامی در یک نگاه

هر روز اخبار نیروی انتظامی استان اصفهان را از اینجا دنبال کنید .

تریاک در خودروهای صفرکیلومتر خارجی

سرهنگ سید تقی حسینی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اظهار داشت: مأموران این پلیس در پی یک سری اقدامات علمی و تخصصی خود دریافتند فردی به‌وسیله یک دستگاه تریلر حامل خودروهای صفرکیلومتر وارداتی مقادیری مواد مخدر را به اصفهان و تهران منتقل می‌کند که بلافاصله موضوع در دستور کار اداره عملیات ویژه این پلیس قرار گرفت.

وی بابیان اینکه مأموران طی عملیاتی ضربتی خودروی مذکور را در یکی از محورهای ورودی به استان شناسایی و راننده آن را دستگیر کردند گفت: در این عملیات مقدار ۱۸ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به‌صورت بسته‌های کوچک داخل خودروهای صفرکیلومتر جا ساز شده بود کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خاطرنشان کرد: در این رابطه پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

اخاذی خواستگار قلابی در شبکه‌های اجتماعی

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پی شکایت خانمی به این پلیس مبنی بر اینکه فردی دریکی از شبکه‌های اجتماعی به بهانه ازدواج با وی ارتباط برقرار کرده و با به دست آوردن تصاویر شخصی قصد اخاذی از او را دارد، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان داشت: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت مدتی پیش در فضای مجازی با فردی غریبه آشنا شده که وی پس از چندین ماه ارتباط در فضای مجازی از وی خواستگاری کرده و به همین بهانه درخواست می‌کند تا تصاویر شخصی‌اش را در اختیارش بگذارد.

سرهنگ مرتضوی گفت: خواستگار قلابی که توانسته اعتماد طعمه خود را جلب و تصاویر شخصی او را به دست آورد پس از مدتی تغییر رفتار داده و با تهدید به انتشار این تصاویر در فضای مجازی اقدام به اخاذی از شاکی می‌کند.

رئیس پلیس فتای استان خاطرنشان کرد: مأموران با دریافت اطلاعات لازم از شاکی پرونده و انجام اقدامات علمی و تخصصی ویژه هویت متهم را شناسایی و طی عملیاتی با هماهنگی مقام قضائی او را دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی دادند.

سرهنگ مرتضوی در پایان بابیان اینکه شهروندان نباید به افراد غریبه در فضای مجازی اعتماد کرده و فریب وعده‌های توخالی و واهی آنان را بخورند گفت: چه بسیار افراد شیادی که در شبکه‌های اجتماعی خود را با چهره‌های به‌ظاهر خوب و قابل‌اطمینان معرفی می‌کنند اما درنهایت هویت اصلی آن‌ها پس از دریافت اطلاعات شخصی طعمه خود آشکارمی شو دو آن صورت دیگر خود را نشان می‌دهند.

پلمپ ۸۳ واحد صنفی متخلف در اصفهان

سرهنگ اکبر عاصمی رئیس پلیس امنیت عمومی استان در تشریح این خبر  گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، طرح نظارت و کنترل بر اصناف در شهر اصفهان به مدت هفت روز توسط مأمورین اداره نظارت بر اماکن عمومی اجرا شد.

وی اظهار داشت: در این طرح تعداد یک هزار و ۱۵ واحد صنفی شهر اصفهان مورد بازدید و نظارت قرار گرفتند که در نهایت تعداد ۸۳ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمپ و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری شد.

سرهنگ عاصمی از صدور اخطاریه پلمپ برای ۱۲۱ واحد صنفی دیگر خبر داد و گفت: این گونه برنامه‌ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس بر واحدهای صنفی تا پایان سال تداوم دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

توقیف محموله ۵ میلیاردی لوازم برقی قاچاق

سرهنگ محمد حسین بابا کلانی فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده ولوو که از جنوب کشور به سمت تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد بار خودرو با مدارک ارائه شده توسط راننده همخوانی ندارد که بلافاصله خودرو توقیف شد.

سرهنگ باباکلانی تصریح کرد: در بازرسی از خودروی مذکو ر یک هزار و ۶۱۴ کارتن لوازم برقی خارجی قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی ارزش محموله توقیف شده را پنج میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این رابطه پرونده تشکیل و راننده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد، هر گونه فعالیت در زمینه کالای قاچاق زمینه رکود اقتصادی و بیکاری جوانان کشور را فراهم می‌کند که از عموم مردم تقاضا می‌شود اخبار مربوطه را در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق منازل نجف آباد با ۱۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه

سرهنگ محمد رضا خدا دوست  گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت منزل درشهرستان نجف آباد بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان نجف آباد با انجام یک سری اقدامات تخصصی، سارق راشناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم دستگیر شده دربازجویی های پلیس به سرقت ۱۰۰ میلیون ریال اموال از منازل شهروندان نجف آبادی اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در پایان با اشاره به تشکیل پرونده و تحویل متهم به مراجع قضائی به شهروندان توصیه کرد: از نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهر در منزل بپرهیزید و همچنین از ایمن بودن منزل خود در مقابل سرقت با استفاده از درب‌های ضد سرقت قفل مناسب و حفاظ دیوار خانه اطمینان حاصل کنید و در صورت مشاهده موارد مشکوک بلافاصله با سامانه تلفن ۱۱۰ تماس بگیرید.

کد خبر 328409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.