برگزاری دومین دوره آموزش آتش نشان داوطلب

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: دومین دوره آموزش آتش نشان داوطلب یکماهه سطح ۳ در قالب کلاس های تئوری و اقدامات عملی در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان برگزار شد.

بهزاد بزرگزاد در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آموزش آتش نشان داوطلب یکی از فعالیت های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان است که در دوره های چهار روزه برگزار می شود و اشخاص علاقه مند بعد از گذراندن این دوره های کوتاه مدت می توانند در دوره های بلند مدت یک ماهه شرکت کرده و در پایان این دوره ها مدرک تخصصی دریافت کنند.

وی ادامه داد: معمولا آموزش های دوره های آتش نشان داوطلب کوتاه مدت و بلند مدت درون سازمان انجام شده و علاوه بر کلاس های تئوری، آموزش های عملی هم در این دوره ها به اشخاص داوطلب ارائه می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از برگزاری دومین دوره آموزش آتش نشان داوطلب یکماهه سطح ۳ در این سازمان خبرداد وگفت: در این دوره ۱۹ نفر از داوطلبان، سرفصل هایی نظیر امداد و نجات در ارتفاع، نجات از چاه، آشنایی با شیمی حریق، مدیریت بحران و کار با ست های هیدرولیکی را آموزش دیدند و در پایان دوره از داوطلبان آزمون عملی و کتبی بعمل آمد که آزمون کتبی برای اولین بار به صورت الکترونیکی در مرکز آموزش فاوا برگزار شد.

وی افزود: دوره های کوتاه مدت آتش نشان داوطلب رایگان بوده و هزینه دوره های بلند مدت نیز بر اساس تعرفه مصوب شورای اسلامی شهر از داوطلبان دریافت می شود.

بزرگزاد خاطرنشان کرد: کپسول های آتش نشانی در دسترس بسیاری از شهروندان وجود دارد اما متاسفانه بسیاری از افراد چگونگی استفاده از این کپسول ها را آموزش ندیده اند درهمین راستا از همه شهروندان تقاضا مندیم در دوره های کوتاه مدت برای آشنایی با تجهیزات آتش نشانی شرکت کرده تا در صورت لزوم بتوانند نسبت به امداد رسانی مناسب اقدام کنند.

کد خبر 328395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.