مسیر آزادراه تهران – فارس اصلاح شد/احداث آزادراه به منافع شهرضا آسیب نمی‌زند

شهرضا - نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیریهای انجام شده مسیر آزادراه تهران- فارس اصلاح شد و مردم مطمئن باشند که احداث این بزرگراه اگر بر اساس نقشه اصلاحی انجام شود، به منافع شهرضا آسیب نمی‌زند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی در جمع مردم شهرضا در مسجد اصحاب کساء این شهرستان، عنوان کرد: یکی از مهمترین نیازهای شهرستانهای حوزه انتخابیه رونق اقتصادی باهدف رفع معضلاتی همچون بیکاری و رکود اقتصادی است اما پیش از آن باید راه‌ها و محورهای مواصلاتی منطقه اصلاح شود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین پروژه‌های عمرانی منطقه، ۶ بانده کردن مسیر شهرضا به اصفهان و اصلاح مسیر شهرضا به مبارکه است که با تلاشهای انجام شده برای هردو پروژه مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در پروژه شهرضا به مبارکه در دهه فجر امسال شاهد بهره برداری و افتتاح مسیر خواهیم بود و در مسیر شهرضا به اصفهان نیز اقداماتی از جمله اخذ ۲ میلیارد تومان از مجتمع فولاد انجام شده تا آسفالت مسیر تا جایی که زیرسازی شده انجام و ادامه پروژه نیز دنبال شود.

محمودی اضافه کرد: اجرای پروژه هونجان به گرموک، احداث پل ماشک، زیرسازی و احداث ۱۰ کیلومتر جاده عشایری آن منطقه و اصلاح سه کیلومتر مسیر روستایی امامزاده علی اکبر از جمله دیگر طرحهایی است که یا آغاز شده یا در آینده عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

وی گفت: قرار است یک بخش به تقسیمات سیاسی شهرضا اضافه شود که تاکنون ۷۰ درصد از مراحل اجرایی آن انجام شده است اما پیش از آن باید زیرساختهای لازم برای این منظور همچون احداث جاده یحیی آباد به کهرویه ایجاد شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از مهمترین پروژه‌های راهسازی در شهرستان اصلاح میدان بسیج است که باتوجه به نظرات کارشناسی اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان برای اجرای آن لازم بود که از حد اعتبارات استانی بیشتر و از اعتبارات ملی کمتر بود به همین دلیل این پروژه در قالب طرح شهرضا – صفاشهر – سورمق مطرح شد تا قابلیت اجرایی پیدا کند.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: با پیگیریهای انجام شده مسیر آزادراه تهران - فارس اصلاح شد و مردم مطمئن باشند که احداث این بزرگراه اگر بر اساس نقشه اصلاحی انجام شود، به منافع شهرضا آسیب نمی‌زند.

وی ادامه داد: با رایزنی انجام شده قرار شد تا یک مسیر دسترسی به امامزاده شاهرضا به عنوان مهمترین مرکز مذهبی و فرهنگی شهرستان ایجاد شود این در حالی است که برخلاف تصور برخی افراد احداث این بزرگراه شهرضا را در بن بست قرار نمی‌دهد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: یکی از مهمترین مشکلات شهرضا و دهاقان بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است اما باید بدانیم که آسیب شناسی انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد فقدان مهارت این افراد از اصلی‌ترین عامل بیکاری آنان است.

محمودی تصریح کرد: وقتی به صنعتگران شهرستان اعتراض می‌کنیم که چرا از جوانان دانش آموخته شهرضایی برای استخدام در کارگاه‌ها استفاده نمی‌کنید آنها عدم نیاز به کارگران ساده و لزوم مهارت آموزی کارگران را به عنوان دلیل کار خود مطرح می‌کنند.

وی اضافه کرد: با تلاشهای انجام شده مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان تجهیز شده‌اند اما لازم است با فرهنگسازی از دانش آموختگان دانشگاهی نیز دعوت شود تا در این مراکز ثبت نام کنند و در کنار دانشی که آموخته‌اند مهارت لازم را نیز فراگیرند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای تکمیل فاضلاب شهری شهرضا اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر در دوره چهارم قرار شد بخشی از اعتبارات این پروژه از محل همیاری مردم، بخشی با همکاری شهرداری و بخشی هم از محل اعتبارات دولتی تأمین شود.

محمودی ادامه داد: پیگیری برای جذب اعتبارات دولتی بر عهده نماینده شهرستان گذاشته شد که برای این منظور مبلغ ۱۵ میلیارد تومان تا پایان سال به شهرستان اختصاص پیدا می‌کند و مابقی آن نیز در مراحل بعدی به حساب شهرستان واریز می ‌شود.

وی گفت: ارتقا سیستم فاضلاب شهری باهدف رفع بوی تعفن در مناطق جرم افشار، منوچهرآباد و نسیم آباد اقدام دیگری بود که برای اجرای آن از کارشناسان داخلی و خارجی دعوت شد و بر اساس طرحهای اجرایی قول داده‌اند که تا تیرماه سال آینده این معضل نیز برطرف شود.

کد خبر 328357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.