سنگفرش فاز دوم خیابان چهارباغ عباسی به پایان رسید

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: سنگفرش فاز دوم چهارباغ عباسی در ضلع شرقی چهارباغ عباسی حدفاصل خیابان شیخ بهایی تا خیابان آمادگاه تکمیل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  چهارباغ عباسی ستون فقرات اصفهان و شاهرگ دولت‌خانه صفوی است اما دستیابی به گردشگری پایدار و جذب روزافزون گردشگران و همچنین تبدیل شدن اصفهان به قطب گردشگری کشور ممکن نیست مگر با احیا کامل بافت دولت‌خانه صفوی و چهارباغ عباسی که ورودی دولت‌خانه صفوی است.

از همین رو سنگفرش چهارباغ عباسی به منظور احیای دولتخانه صفوی و پس از تکمیل طرح سنگفرش میدان امام خمینی(ره) در دستور کار قرار گرفت تا خیابان چهارباغ عباسی به خیابان سپه و سپس به میدان امام (ره) متصل شود.

با اجرای طرح سنگفرش چهارباغ، حوض ها و آبنماهای قدیمی این خیابان احداث و محور گردشگری چهارباغ عباسی به شکل قدیمی خود احیا می شود.

حسین کارگر مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان در این باره اظهارکرد: چهارباغ عباسی یکی از زیباترین و منحصر به فردترین خیابان های ایران و جهان است که قدم زدن در آن حال انسان را تغییر می دهد،  از این رو بر اساس برنامه ریزی مدیران شهری طرح پیاده راه سازی چهارباغ در ۴ فاز تعریف شد.

وی افزود: پیاده راه سازی و سنگفرش ضلع شرقی خیابان چهارباغ عباسی حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا خیابان شیخ بهایی تکمیل شده و هم اکنون شهروندان می توانند از این قسمت به عنوان پیاده راه استفاده کنند.

مدیرمنطقه ۳ شهرداری اصفهان عنوان کرد: سنگفرش فاز دوم چهارباغ از ضلع شرقی چهارباغ عباسی حدفاصل خیابان شیخ بهایی تا خیابان آمادگاه نیز به پایان رسید.

کارگر خاطرنشان کرد: فاز سوم این طرح در ضلع غربی حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا خیابان شیخ بهایی و فاز چهارم از خیابان شیخ بهایی تا خیابان آمادگاه به ترتیب اجرایی می شود.

وی تاکید کرد: تبدیل‌شدن چهارباغ به پیاده راه، علاوه بر کاهش میزان تردد خودروها در این خیابان و همچنین کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهر اصفهان مزایای متعددی را در پی خواهد داشت؛ مزایایی که به گفته بسیاری از کارشناسان موجب ایجاد سرزندگی و حضور و تعامل بیشتر شهروندان اصفهانی می‌شود.

مدیرمنطقه ۳ ادامه داد: معماری این خیابان بر اساس روحیات انسانی و اسلامی ایجاد شده و حفظ و احیای این خیابان با تمام مختصاتی که دارد، از وظایف مردم و شهرداری است.

کد خبر 328338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.