وجود ۲۰۲ موقوفه فاقد سند در شهرضا

شهرضا – رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا گفت: تعداد ۴۶۱ عدد از موقوفات شهرستان دارای سند ملکی در ۲۰۲ موقوفه نیز فاقد سند هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام رضا ابراهیمی در سخنرانی قبل از خبطه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان شهرضا عنوان کرد: در شهرضا موقوفا زیادی وجود دارد و مهمترین نیت واقفان آن نیز کمک به مساجد و روضه خوانی برای ائمه به ویژه امام حسین بوده است.

وی در ادامه با اشاره به وجود ۷۷۴ موقوفه در این شهرستان، بیان کرد:  از این تعداد ۶۶۳ موقوفه متصرفی است که تحت نظر اداره اوقاف و امور خیریه اداره می‌شود و ۱۱ عدد هم غیرمتصرفی است.

رییس اداره اوقاف شهرستان‌ شهرضا همچنین از وجود ۲ هزار و ۹۹۵ رقبه در این شهرستان خبر داد و افزود: از این تعداد یکهزار و ۹۳۱ عدد متصرفی و ۹۸۶ عدد غیرمتصرفی هستند.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: در ۲ شهرستان شهرضا و دهاقان مجموعا ۱۷ بقعه متبرکه وجود دارد که از این تعداد ۱۳ عدد در شهرضا و چهار عدد در دهاقان قرار دارد.

وی گفت: در سامانه جامع مساجد کشور ۳۱۰ مسجد، ۳۳ حسینیه و ۱۲ تکیه به نام شهرستان شهرضا به ثبت رسیده است.

رییس اداره اوقاف شهرستان‌ شهرضا تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۵ سند مالکیت برای اوقاف شهرستان شهرضا اخذ شده و این در حالی است که شمار موقوفات سنددار این شهرستان تا پایان سال به ۵۰ درصد شمار موقوفات خواهد رسید.

ابراهیمی بیان کرد: در دهه وقف امسال ۹ نفر از مبلغان مذهبی به مناطق مختلف اعزام و برای تبیین فرهنگ وقف تبلیغ می کنند.

وی گفت: در سال جاری ۲ موقوفه جدید در شهرستان به ثبت رسیده است که یکی از انها یک باب منزل ویژه حوزه علمیه امام صادق(ع) و دیگری یک مسجد و مجموعه فرهنگی قرآنی است.

رییس اداره اوقاف شهرستان‌ شهرضا اظهار کرد: درامد موقوفات شهرستان در سال جاری سه میلیارد ریال بوده است که از محل آن اقدامات زیادی از جمله پرداخت کمکهایی به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال به فقرا و نیازمندان بوده است.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: در حال حاضر تعداد ۴۶۱ عدد از موقوفات شهرستان دارای سند ملکی در ۲۰۲ موقوفه نیز فاقد سند هستند.

کد خبر 328268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.